پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۳۵ درصدی حضور اتباع خارجی غیرمجاز در مازندران

0

غلامعلی کریم پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در شهرهای مرکزی و شرقی استان تراکم اتباع خارجی به شدت کاهش یافته و استان مازندران نسبت به استان های دیگر از وضعیت بسیار مطلوبی در زمینه خروج این اتباع برخوردار است.

وی با بیان اینکه اعلام آمار دقیق تعداد اتباع خارجی غیرمجاز در استان مسئله امنیتی است، گفت : اما این آمار به طور کامل در دست نیروهای امنیتی استان قرار دارد و در سالهای اخیر نیز با عملیات گسترده اطلاعاتی بسیاری از آنها دستگیر و به کشورهایشان بازگردانده شدند.

وی بیشترین تعداد اتباع خارجی استان را از اتباع کشور افغانستان عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد اتباع مجاز و غیر مجاز مازندران افغانی بوده و باقی نیز از کشورهایی همچون عراق و به تعداد انگشت شمار از پاکستان هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی مازندران افزود: اکثر جمعیت اتباع خارجی غیرمجاز استان در مناطق غربی و ییلاقات مازندران زندگی می کنند و عمده فعالیت آنها در زمینه ساخت و ساز است. 

کریم پور با اشاره به اینکه تعداد سه هزار و ۳۶۵ نفر از اتباع خارجی در استان مازندران به صورت قانونی زندگی می کنند، افزود: این افراد از شرایط قانونی همچون داشتن مادر و یا همسر ایرانی و دیگر موارد برخوردار هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران همچنین بر اطلاعات گسترده از فعالیت و زندگی اتباع خارجی غیر مجاز نیز اشاره کرد و  اظهار داشت: عدم دستگیری گسترده آنان دلیل بر بی اطلاعی نیست، بلکه کاری زمان بر و همچنین متداوم است .

کریم پور درباره تداوم این مسئله گفت: متاسفانه با وجود دستگیری و بازگرداندن تعداد بسیاری از اتباع خارجی ساکن در استان ، اما به دلیل گستردگی ورود آنان نمی توان انتظار داشت جمعیت این اتباع به صفر برسد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی مازندران گفت : نزدیکی به تهران یکی از مهم‌ترین عوامل ورود اتباع خارجی غیر مجاز به داخل استان است.

استان مازندران یکی از  ۱۵ استان ممنوع کشور برای حضور اتباع خارجی است که از سال ۱۳۹۱ بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای اقامت اتباع کشورهای افغانستان و عراق ممنوع شد.

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.