پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۲۰ درصدی مراجعان نزاع در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با بیان اینکه سه هزار و ۲۴۴ نفر برای معاینات پزشکی طی دو ماه اول امسال مراجعه کردند، گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان دو هزار ۱۳۳ نفر مرد و مابقی زن هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری با عدد ۶۵۶، بابل با عدد ۴۷۱ و آمل با عدد ۳۳۶ نفر و کمترین موارد نزاع در شهر فریدونکنار با عدد ۵۵ نفرثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

کد خبر 4952983
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.