پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۱۶ درصدی نزاع طی ۴ ماهه امسال در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی  مازندران امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمار معاینات انجام شده نزاع، طی ۴ ماه سالجاری در استان ۶هزار و ۵۵۹ نفر بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشت.

وی افزود: براساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به‌ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با عدد ۹۶۹، بابل با عدد ۸۲۵ و نوشهر، چالوس با عدد  ۷۳۲ نفر و کمترین  نزاع  در شهرستان فریدونکنار با عدد ۹۶ نفر ثبت شده است.

وی افزود: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با یک‌هزار و ۷۷۸،فروردین با هزارو ۷۱۱ و تیر با هزار و ۶۹۲ به‌ترتیب بیشترین  و  اردیبهشت ماه با هزار و ۵۱۷کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که براساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

 عباسی، یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت های زندگی به‌خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج
 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.