پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش وزن ۳۷ کیلوگرمي در مدت ۹ ماه!

0

 

کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل یکی از دغدغه های فکری افرادی است که به نوعی از این معضل رنج می برند. تاثیرات منفی که این اضافه وزن می تواند بر روی سلامتی افراد اثر بگذارد بسیار زیاد هستند. همه ی افرادی که از این معضل رنج می برند شاید راه های گوناگون و بعضاً عجیبی را امتحان کرده باشند. بودند کسانی که توانسته اند با اراده ی قوی و برنامه مناسب وزن خود را در زمان معینی کاهش دهند. خوشحال هستیم که اینبار یکی از این عزیزان، که توانسته است با تلاش و برنامه ی مناسب به وزن ایده آل خود دست یابد را به شما معرفی کنیم.

 

آقای محمدرضا نظری اهل روستای قلعه از توابع دهستان چهاردانگه، بخش چهاردانگه که اکنون ساکن ساری هستند، توانستند در مدت ۹ ماه ۳۷ کیلو از وزن خود را کاهش دهند و به وزن ایده آل خود دست یابند. آقای نظری کارشناس علوم آزمایشگاهی ( کارشناس آزمایشگاه سل استان مازندران ) هستند و با توجه به رشته ی شغلی و استفاده از روش های علمی کاهش وزن از جمله ورزش و برنامه ی غذایی مناسب توانستند این مقدار از وزن خود را تنها در مدت ۹ ماه کاهش دهند.

 

nazari

 

آقای نظری مصاحبه ای با روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در واقع خود ایشان یکی از کارمندان این معاونت هستند انجام داده اند كه متن اين گفتگو را تقديم مي كنيم.

 

خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

محمدرضا نظری، ۳۴ ساله، متاهل، از ، شهرستان ساری، کارشناس علوم آزمایشگاهی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

 

وزن اولیه ………………… ۱۱۰

وزن پایان …………………. ۷۳

مقدار کاهش یافته …….. ۳۷

تاریخ شروع………………. ۱۳ اسفند ۱۳۹۱

تاریخ پایان ……………….. ۱۲ آبان ۱۳۹۲

مدت برنامه ……………… ۹ ماه

 

وضعیت وزنی خانواده به چه صورت است؟ آیا بقیه افراد خانواده وزن نرمالی دارند؟

مرحوم پدرم خیلی چاق بودند بیشتر بستگان پدری اضافه وزن دارند.

 

از چه سنی وزن شما رو به افزایش رفت؟

از ۱۵ سالگی.

 

وقتی برای اولین مرتبه متوجه میزان اضافه وزنتان شدید چه حسی داشتید؟

حس بسیار بدی داشتم چون تمام عوارض چاقی را کاملا احساس می کردم و با توجه به شغلم هر روز هم شاهد بیمارانی بودم که واقعا اضافه وزن داشتند و بیماریهایی که این افراد از آن رنج میبردند از جمله دیابت، چربی خون، کبد چرب، آرتروز و …

 

آیا این مقدار اضافه وزن مشکلی برای سلامتی شما ایجاد کرده بود؟

شدیداً. عوارضی چون تنگی نفس، فشار خون بالا ،درد مفاصل، مشکلات گوارشی، درد در قفسه سینه.

 

 

در امور روزمره چطور؟ به مشکلی برنخوردید؟(خرید لباس، شغل، فعالیت های روزانه، موقعیت اجتماعی و روابط عمومی)

حدود ۱۱ سالی بود که نتوانستم از پشت ویترین لباس انتخاب کنم. همیشه با این جمله مواجه می شدم (شرمنده آقا سایز شما را نداریم ) و با توجه به شغلم از طرف اکثر همکاران و مراجعین به آزمایشگاه، مورد انتقاد قرار می گرفتم که آقا شما که عوارض چاقی رو میدانی این چه وضعی است برای خودت درست کرده ای؟!

 

تلخ ترین خاطره خود از زمان چاقی خودتان را برایمان تعریف کنید.

خاطره که چه عرض کنم هر روزش یه خاطره تلخ حساب می شد، فکرش را بکنید نتوانی ورزش کنی، نتوانی به کوه بروی، نتوانی یک لباس شیک بپوشی، تو مجالس همه طور دیگری نگاهت میکنن، هر کی از راه می رسد، با دیدن سایز شکم، یه چیزی بارت می کند، اینها تلخ نیست ؟؟؟

 

چه شد که تصمیم گرفتید وزن خود را کاهش دهید؟

کاهش وزن من از آنجایی شروع شد که خودم در بیمارستان شاهد این بودم که ؛ یک بنده خدا با وزن ۱۳۰ کیلو زمین خورده بود و نیاز به MRI اورژانسی داشت، اما متاسفانه دستگاهای موجود در شهر ما و شهرهای اطراف قادر نبودند برای این فرد با این وزن بالا MRI انجام بدهند و بیمار با درد زیاد و ریسک بسیار بالا به تهران منتقل شد و از آنجا بود که این حقیر به فکر کاهش وزن افتادم.

 

 

از چه روش و برنامه ای برای رژیم لاغری استفاده کردید؟

از برنامه لاغری پزشک تغذیه که در آن از هیچ دارویی استفاده نشده با ورزش و تغذیه مناسب این کار انجام شد.

 

در حین استفاده از برنامه داروی لاغری هم استفاده می کردید؟

هرگز.

 

بهترین مشوقین شما در حین رژیم چه کسانی بودند؟

من از همین جا از همسر عزیزم کمال تقدیر و تشکر را دارم و به خاطر این همه زحمتی که برای من کشیدند تا من به موفقیت دست پیدا کنم، بسیار شرمنده ایشان هستم و از همکار و دوست و برادر عزیزم جناب آقای مهندس موسوی هم کمال تشکر را دارم.

 

اکنون که باری به وزن ۳۷ کیلو را از روی دوشتان برداشتید چه احساسی دارید؟

تا به امروز همراه خودم یه سنگ به این وزن داشتم که دیگر ندارم. شما باشید چه احساسی دارید؟؟

 

حالا شیرین ترین خاطره ای که در حین اجرای برنامه دارید را تعریف کنید.

حالا همه روزهای من شیرین شده، هر جا در محل کار و مجالس، همه از لاغر شدن و خوش اندام شدن می پرسند و مورد تشویق همه قرار گرفتم.

 

و سوال آخر. توصیه شما برای افرادی که از اضافه وزن رنج می برند چیست؟

از همین امروز به فکر سلامتی خود باشند و این تاج طلا را با دست خود به زمین نیاندازند. تاج طلای سر شما را فقط بیماران می بینند و حسرت میخورند.

 

پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به همت و غيرت و تلاش آقاي نظري آفرين مي گويد و براي ايشان و خانواده محترمشان آرزوي سلامتي و بهروزي مي كند. اميدوار هستيم با الگو قرار دادن اين عزيزان بتوانيم با كاهش وزن و رسيدن به وزن مناسب از مبتلا شدن به انواع بيماري ها كه با چاقي به سراغ مان مي آيد جلوگيري كنيم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.