پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش میزان مصرف گاز مازندران با تعطیلی روزهای اخیر/ مازندرانی‌ها شنبه 34 میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مصرف گاز در روز ۲۱ دی ماه سال جاری در استان مازندران رکورد عجیبی را به ثبت رساند.

مازندرانی‌ها در روز  چهارشنبه ۲۱ دی ماه  ۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند، همین مقدار مصرف زنگ خطر جدی هشدار گاز در استان را به صدا درآورد و اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد بیم قطع گاز در برخی از شهرهای استان نیز وجود داشت.

این مقدار مصرف در حالی به ثبت رسید که هنوز مشعل استخرهای ویلا داران برای تعطیلات آخر هفته روشن نشده بود.

مدیران استان در شرکت گاز مازندران پیش از حضور مسافران و ویلاداران در پیام‌های متعدد از طریق رسانه‌ها هشدار دارند که قطع گاز استخرها و ویلاهای خالی از سکنه را انجام داده و به صورت موردی هم در برنامه کاری دارند و این روند تا زمان مدیریت مناسب مصرف گاز در برنامه کاری قرار دارد.

همین موضوع شاید تا حدودی زمینه کاهش میزان مصرف در روز پنج شنبه را به دنبال داشته و حدود ۶۰۰ متر مکعب میزان گاز استان کمتر نسبت به روز گذشته مصرف شده اما سطح هشدار همچنان فعال بوده میزان مصرف گاز در روز پنج شنبه به ۳۸ میلیون و ۱۵۰ متر مکعب رسیده است.

قرار داشتن میزان مصرف روی درجه ۳۸ میلیون متر مکعب دل مشغولی‌ها زیادی برای متولیان استانی به همراه داشت و متولیان استانی منتظر روز جمعه بودند تا شاید با تعطیلی‌ها درجه مصرف گاز تا حدودی کاهش پیدا کند.

درجه مصرف گاز مازندران در روز جمعه روی ۳۳ میلیون متر مکعب قرار گرفته و همین موضوع مسؤولان استانی را ترغیب کرده که تنها با تعطیلی ادارات، نهادها، مدارس و دانشگاه‌ها و در کنار آن پیگیری جدی برای قطع گاز ویلاها، استخرها و اماکن پرمصرف می‌توانند چراغ گاز خانوارها را روشن نگه داشته باشند.

با همه این اقدامات متولیان استانی معتقدند که میزان مصرف گاز خانوارها در استان مازندران بسیار بالا است، تعطیلی روز شنبه با ثبت مصرف ۳۴ میلیون متر مکعب اگرچه انتظارات مسؤولان استانی را برآورده نکرده اما تنها راه مدیریت مصرف در حال حاضر تشخیص داده شد و احتمال دارد که این روند تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

دلیل عدم برآورده شدن انتظارات مسؤولان استانی از مردم حجم بالای مصرف گاز در خانوارها است، مسؤولان استانی معتقدند که ۳۸ میلیون متر مکعب مصرف گاز با قطع گاز واحدهای تولیدی در استان ثبت شده است.

البته بخشی از حجم بالای گاز در خانواده‌ها به دلیل عدم استانداردسازی ساختمان‌ها و وا حدهای مسکونی است که باید در جای خودش این موضوع عارضه یابی شود اما در حال حاضر و در کوتاه مدت تعطیلی ادارات، نهادها و مدارس تا حدودی انتظارات مسؤولان استانی را برآورده کرده اما کافی نیست.

ذکر این نکته هم ضروری است که تعداد مشترکان گاز در استان مازندران نسبت به سال ۹۹ حدود ۹ هزار مشترک اضافه شده در حالی که دولت قبل بدون توجه به زیرساخت‌ها نسبت به افزایش تعداد مشترکان اقدام کرده که این موضوع هم جای بحث و بررسی در جای خودش دارد.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.