پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش صید در دریای مازندران از 42 به 26 درصد رسید

0


قاسم کریم‌زاده امروز درباره آخرین وضعیت صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای فصل صید ماهی‌های استخوانی یعنی ۲۰ مهر تا پایان اسفند ماه سال گذشته حدود ۲هزار و ۲۵۴ تن ماهی از دریای مازندران صید شده که این میزان نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: سرانه صید هر تعاونی پره نیز در استان مازندران در حد ۴۳ تن است که این آمار نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران بیان کرد: ترکیب گونه‌ای ماهی‌های صید شده شامل ۷۰ درصد ماهی سفید، ۱۵ درصد کفال و ۱۵ درصد ماهی کپور بوده است.

کریم‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر علت کاهش صید در دریای مازندران، اضافه کرد: دلیل بارز کم‌رونقی در تورهای صیادان، کاهش دمای آب دریای خزر بوده که در حال حاضر دمای آب دریا میانگین ۱۰ درجه است درحالی‌که سال گذشته بالای ۱۲ درجه بوده و موجب شده ماهی در اعماق قرار گرفته و به سمت ساحل کوچ نکند.

وی در پایان در ارتباط با اینکه پایان زمان صید ۱۵ فروردین ماه اعلام شده و اینکه احتمال تمدید زمان صید باتوجه به وضعیت صیادان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در ارتباط با زمان صید طبق آیین‌نامه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران است که زمان پایان صید ۱۵ فروردین اعلام شده و در ارتباط با تمدید زمان پایان صید تصمیم‌گیری خواهند کرد ولی در حال حاضر برای تمدید صید هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.