پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار ویژه دادگستری مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه هیأت استانی نظارت، هماهنگی و پیگیری که با محوریت ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: زندان، مناسبِ افرادی است که جامعه از آزادی آنها متضرر می‌شود و شایسته است در خصوص افرادی که ضرورتی برای زندانی شدن آنها وجود ندارد از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه بر کاهش ورودی افراد به زندان با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به ویژه در حوزه الزام به انجام خدمات عمومی تاکید دارد که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا کاهش ورودی به زندان‌های استان را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های کاهش جمعیت کیفری و قوانین و مقررات موجود در این خصوص کاملاً گویاست و بر این اساس باید با مدیریت روسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات مرتبط از اعزام افرادی که نیازی به معرفی آنها به زندان وجود ندارد، اجتناب شود.

اکبری ادامه داد: بهینه‌سازی و تکمیل امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری دادرسی الکترونیک در بستر مجازی باید در دستور کار اداره‌کل زندان‌های استان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حتی یک زندانی با وضعیت نامشخص نباید در زندان‌های استان بلاتکلیف باقی بماند و این مهم همچون گذشته باید مورد توجه ویژه مسؤولان قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.