پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش انگیزه پزشکان جوان و خالی ماندن صندلی‌های تخصصی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس سازمان نظام پزشکی بابل، با اشاره به چالش‌های اخیر در حوزه پزشکی، از کاهش جذابیت رشته پزشکی در بین جوانان و پیامدهای نگران‌کننده آن برای آینده نظام سلامت کشور ابراز نگرانی کرد.

دکتر مهراد نیکزاد، امروز ۲۱ مهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بابل به‌عنوان یکی از اولین شهرهایی که سازمان نظام پزشکی را پس از تهران تشکیل داده، در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ پزشک، پیراپزشک، دندانپزشک و داروساز دارد از این تعداد، حدود ۱۵۰۰ نفر پزشک و مابقی در رشته‌های مختلف حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت اعتماد عمومی مردم به پزشکان، یادآور شد: مشکلات پیش‌روی جامعه پزشکی می‌تواند به کاهش این اعتماد منجر شود. جامعه پزشکی ایران دارای تاریخی بیش از هزار ساله است و اکنون به عنوان میراثی ارزشمند به نسل حاضر رسیده، اما متاسفانه امروزه با چالش‌هایی مواجه شده که جذابیت این حرفه را کاهش داده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی بابل همچنین به خالی ماندن ۸۰۰ صندلی رزیدنتی در سال جاری اشاره کرد و دلیل این موضوع را کاهش انگیزه جوانان برای ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی دانست.

 وی با بیان این‌که پزشکان پس از سال‌ها تحصیل و گذراندن دوران تخصصی، تا ۳۷ سالگی باید برای شروع فعالیت خصوصی خود صبر کنند، تأکید کرد که این فرآیند طولانی و پرداخت‌های نامتناسب، باعث شده که جوانان رغبت کمتری به ادامه مسیر در این حوزه داشته باشند.

دکتر مهراد نیکزاد از مسئولان خواست تا برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت جامعه پزشکی، تدابیری فوری اتخاذ کنند و هشدار داد که اگر این روند ادامه یابد، کشور ممکن است در آینده حتی با کمبود پزشکان برای اعمال جراحی ساده مواجه شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.