پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاشت 35 هزار اصله نهال میوه در روستای کوات

بخشدار چهاردانگه از کاشت بیش از 35 هزار اصله انواع نهال میوه در جنوبی‌ترین نقطه استان در روستای کوات خبر داد.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، اسماعیل امینی امروز ( یکشنبه 16 فروردین 1394 ) در گفت‌وگو با فارس، از کاشت بیش از 35 هزار انواع نهال در منطقه بالادست چهاردانگه ساری در روستای کوات خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح نهال‌کاری در راستای ساماندهی اراضی شیب‌دار منطقه در دستور کار قرار گرفت که در این طرح بیش از 50 هکتار باغ در این روستا ایجاد می‌شود.

 

عضو شورای اداری ساری اضافه کرد: با اجرای این طرح بیش از 14 هکتار باغ گیلاس، دو هکتار باغ آلبالو، 10 هکتار باغ گلابی و نیز بقیه به کاشت درخت سیب اختصاص داده شد.

 

وی در ادامه درباره حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای اجرای این طرح گفت: همزمان با کاشت نهال دو استخر ذخیره آب 4 هزار لیتری در حال احداث است و لوله‌گذاری پلی‎اتیلن نیز در برنامه کاری متولیان امر قرار دارد.

 

امینی با اعلام اینکه با اجرای در این طرح همه مردم روستای کوات در این طرح مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: تهیه نهال، احداث استخر، لوله‌گذاری و نیز اجرای آبیاری تحت فشار به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح بیش از 700 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که اعتبار اجرای این طرح تامین و پیمانکار و مجریان طرح در حال فعالیت هستند.

 

عضو شورای اداری ساری خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از اجرای این طرح نهال‌های که در اختیار مردم قرار داده شد مردم منتظر اجرای طرح لوله‌گذاری و نصب ادوات آبیاری تحت فشار هستند.

 

بخشدار چهاردانگه مازندران یادآور شد: ستاد بحران استانداری، فرمانداری ساری، سازمان جهاد کشاورزی استان، جهاد کشاورزی ساری و جهاد کشاورزی منطقه چهاردانگه، کمیته اراضی شیب‌دار شهرستان ساری و نیز دهیار روستای کوات در اجرای این طرح تلاش‌های زیادی انجام دادند.

 

1 نظر
  1. شیرزاد محمدنژد کیاسری می گوید

    ضمن تقدیر و تشکر از بخشدار محترم، دهیار محترم و همه دست اندرکاران احداث باغ،. انشاءا… شاهد باشیم که برای هر یک از 95 روستای بخش چهاردانکه باغ هایی به وسعت های کوچک بزرگ و تحت نظر کارشناسان و حمایت سازمان جهاد کشاورزی به انجام رسد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.