پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاشت ۶۷ اصله نهال به نام شهدای جنگل و حماسه ۶ بهمن در دیار هزارسنگر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، در نخستین روز از هفته گرامیداشت حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم دیار هزار سنگر، شامگاه شنبه ۶۷ اصله نهال به نام و یاد ۶۷ شهید حماسه اسلامی ششم بهمن و واقعه جنگل در این شهرستان کاشته شد.

این آئین معنوی و فرهنگی در آستانه چهل و دومین سالگرد حماسه مردمی ششم بهمن در پارک مینیاتوری حدفاصل پل شهدای حماسه بهمن برگزار شد.

تعداد ۴۱ شهید در حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ و ۲۶ شهید قبل از این حماسه در راه اسلام تقدیم شدند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل در این مراسم، اظهار کرد: این سازمان همسو با برنامه ستاد شهرستانی حماسه ششم بهمن با طرح کاشت نهال به یاد این حماسه بوده و سعی کردیم تا در راستای پاسداشت افتخارآفرینان این شهر سهیم باشیم.

حسن مهدوی فر افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل برای توسعه سرانه فضای سبز شهری، توجه به گونه های ارزشمند جنگلی متناسب با اقلیم منطقه از سال گذشته کاشت درخت های جنگلی هیرکانی را در دستور کار کاشت در سطح شهر قرار داد.

وی با اعلام اینکه در سال جاری بیش از یک هزار اصله نهال از گونه های انجیلی و دیگر گونه های جنگلی در سطح میادین، بلوارها و پارک های سطح شهر غرس شده است، تصریح کرد: برای زیباآرایی سیمای شهری کاشت گل های فصلی مطابق دفترچه کاشت سازمان از گونه های مختلف برای فصل بهار از دو ماه گذشته آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.