پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاشت ۲۱۸ اصله نهال در مدرسه شهید علوی قلعه سر

به‌مناسبت روز درختکاری و پویش ایران سبز انجام شد؛

به مناسبت روز درختکاری و پویش ایران سبز، ۲۱۸ اصله نهال در مدرسه شهید علوی روستای قلعه سر کاشته شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه؛ ۲۱۸ اصله نهال به نیت ۲۱۸ شهید منطقه چهاردانگه با حضور مسئولین شهری و منطقه ای در مدرسه شهید علوی روستای قلعه سر کاشته شد.

این مراسم باشکوه بصورت همزمان در سایر مدارس منطقه نیز برگزار شد و حجت الاسلام جلایی صلاحی امام جمعه کیاسر، ستاری بخشدار، صدری‌نیا فرمانده سپاه، حجت الاسلام نوری رئیس سازمان تبلیغات کیاسر، خلیلی ازنی رئیس آموزش و پرورش و سایر مسئولین حضور داشتند.

«حامد خلیلی ازنی» رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه در قسمتی از این مراسم با اشاره به ۲۱۸ شهید منطقه چهاردانگه و جایگاه عمل به فرامین الهی در اندیشه آنان گفت: «به امید خدا تعداد ۲۱۸ اصله نهال را در این مدرسه کاشته می‌شود تا آیندگان از این کار نیک بهره ببرند.»

جلایی صلاحی امام جمعه شهر کیاسر ضمن مهم دانستن فرهنگ درختکاری خاطرنشان کرد: «درخت به انسان شبیه است؛ همانگونه که انسان پخته و با تجربه دارای خضوع و افتادگی است، درخت پربار نیز همین‌گونه است.»

روز درخت‌کاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است. در ایران، ۱۵ اسفندماه هر سال روز درختکاری نام گذاری شده است.همچنین هفته منابع طبیعی از ۵ تا ۱۲ مارس ( ۱۵ تا ۲۲ اسفند ) برای گرامیداشت و یادآوری اهمیت گیاهان تعیین شده‌ است.

شایان ذکر است در پایان این آئین به مناسبت روز پاسدار از سرهنگ صدری نیا و سروان میرشفیعی با اهدا هدیه ای تقدیر به عمل آمد و پس از آن مسئولین منطقه با حضور در محل های مشخص شده، اصله های نهال را کاشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.