پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاشت گل محمدی در چهاردانگه توسعه می‌یابد

جوان دهقان کیادهی اهل روستای کیاده چهاردانگه است که فعالیتش را در طرح پرورش گل محمدی از هیجده ماه پیش شروع کرد، هدفش از اجرای طرح را تولید محصول سالم طبیعی و جایگزین کردن این محصول به جای برخی تولیدات نامنتاسب در منطقه که درآمدزایی مناسب ندارند عنوان کرد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از کارمند شمال، اجرای طرح اقتصاد مقاومتی اگرچه چندان مورد مسئولان دولتی است ولی این طرح زمینه کاهش شکاف طبقاتی در جامعه را فراهم می‌کند و زمینه‌ای  گسترش ایجاد اشتغال در سطح روستاها و حتی استقلال مالی جوانان را فراهم می‌کند.

 

طرح مهاجرت معکوس به روستاها سال‌ها در کشور مطرح بود ولی عملا برای اجرای آن اقدامی نشد، به طوریکه در سال‌های اخیر بسیاری از روستاهای استان خالی از سکنه شد و بسیاری از مدارس در روستاها تعطیل شد، ولی با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی این امر در حال تحقق است به شرطی که دولت نیز با متولیان اجرای این طرح هماهنگ شده و بستر را برای توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

 

در همین ارتباط با مجری طرح پرورش گل محمدی در منطقه محروم چهاردانگه صحبتی کردیم که شنیدن صحبت‌های این جوان به کم و کیف اجرای طرح اقتصاد مقاومتی  و نیز بارقه‌ای امیدی که در بین جوانان ایجاد کرده بیشتر پرداخته می‌شود.

 

جوان دهقان کیادهی اهل روستای کیاده چهاردانگه است که فعالیتش را در طرح پرورش گل محمدی از هیجده ماه پیش شروع کرد، هدفش از اجرای طرح را تولید محصول سالم طبیعی و جایگزین کردن این محصول به جای برخی تولیدات نامنتاسب در منطقه که درآمدزایی مناسب ندارند عنوان کرد.

 

gol-mohammadi-1 

 

وی با اعلام اینکه برای اجرای این طرح از سوی جهاد کشاورزی تنها برای تهیه نهال حمایت شدم، بیان داشت: با کمک بسیج سازندگی پس از تهیه نهال مقدمات موفقیت در اجرای طرح برای من فراهم شد و بارقه امید برای توسعه کشت و کار این محصول در من زنده شد.

 

این جوان فعال درحوزه اقتصاد مقاومتی در ادامه خاطر نشان کرد: با پیگیری انجام شده  بیش از یک هکتار از اراضی در اختیار را برای کشت گل محمدی اختصاص دادم و در این مدت تنها بسیج سازندگی حامی اجرای طرح‌ نیمه تمام بنده بود و در مدت شروع کارم مسئولان بسیج سازندگی به صورت دائم بر نحوه فعالیتم دقت نظر داشتند.

 

دهقان کیادهی که فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی نیز هست، به دلیل حمایت‌های که از طرح اقتصاد مقاومتی به واسطه بسیج سازندگی دریافت کرد، از برنامه آینده‌اش برای تولید گیاهان دارویی خبر داد و اضافه کرد: کشت گل محمدی در اولیت برنامه کاری‌ام قرار دارد و به صورت جدی به دنبال افزایش میزان سطح کشت این محصول در منطقه هستم و به دلیل حمایت مناسبی که در غالب طرح اقتصاد مقاومتی شدم طرح پرورش گیاهان دارویی را نیز در دستور کار دارم و به واسطه همین حمایت در حال حاضر فروشگاه مواد غذایی سالم را در شهرستان ساری دائر کردم که فروشگاه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

این جوان فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی به برنامه خویش برای جذب جوانان جویایی کار نیز اشاره کرد و بیان داشت: در اولین فرصت پس از برداشت محصول سه نفر به صورت مستقیم و نیز نیز پنج نفر به صورت غیر مستقیم در اجرای این طرح بکارگیری می‌شوند و پس از پس از توسعه کار میزان اشتغال افراد در اجرای این طرح دو برابر می‌شود.

 

gol-mohammadi-2

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با اجرای کامل طرح بحث صنایع تبدیلی نیز مورد نیاز است که تلاش داریم طرح صنایع تبدیلی را اجرایی کنم و استقرار صنعت تبدیلی نیز خود زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم می‌کند.

 

وی در پاسخ به سئوالی که برای فروش محصولات مشکلی ندارد دارد بیان داشت: به دلیل حمایت مناسب مشکلی در فروش محصولات تولیدی ندارم، از طرفی چون به دنبال تولید پیگیر تبدیل محصول هم بودم و آموزش لازم در این زمینه را دریافت کردم نه تنها برای تبدیل محصولات تولیدی خودم مشکلی ندارم می‌توانم محصولات تولیدی سایر افراد را خریداری و زمینه تبدیل آن را فراهم کنم.

 

این جوان فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی از ترغیب چندین نفراز اهال منطقه برای کشت گل محمدی نیز خبر داد و گفت: با شروع این طرح قرار است چندین نفر دیگر نیز در این راستا به جرگه تولید کنندگان گل محمدی بپیوندند و میزان کشت گل محمدی به سه هکتار در روستا می‌رسد.

 

gol-mohammadi-3

            

دهقان درباره مزیت کشت گل محمدی در منطقه بیان داشت: یکی از مشکلات منطقه کمبود آب است که با اجرای این طرح به دلیل مصرف کم آب با کمبود آب مواجه نمی‌شویم، از طرف ملزم به پرداخت هزینه‌های نامتعارف سم و کود هم نیستم و مشکل بیکاری نیز که معضل جدی نیز هست تا حدودی رفع می شود.

 

وی با اشاره به همکاری مناسبی که از سوی بسیج سازندگی انجام شد، بیان داشت: با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی زمینه خود باوری در بین جوانان و مشتقان اقتصادی که توانمندی مناسب ولی سرمایه کافی در اختیار ندارند فراهم می شود و روحیه خود باوری در بین جوانان مستعد و جویای کار فراهم می‌شود.

 

این جوان فعال در حوزه طرح اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: به دلیل انگیزه ایجاد شده و با توجه به حمایت های مادی و معنوی همه تلاش خویش را برای موفقیت خودم و افرادی که قصد دارند از مشاوره بنده استفاده کنند را بکار می‌گیرم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.