پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارشناسان بانک توسعه اسلامی به مازندران سفر می‌کنند

0

مجید عبداللهی روز دوشنبه در مراسم معارفه اش به عنوان مدیرعامل شرکت ادغام شده آب و فاضلاب شهری و روستایی مازندران در ساری افزود : سفر کارشناسان بانک توسعه اسلامی در پی تقاضای تسهیلات ۲۸۱ میلیون یورویی استان صورت می گیرد.

وی توضیح داد : با هماهنگی وزرات نیرو و سازمان مهندسی آب و فاضلاب کشور کارشناسان این بانک با اجرای طرح فاضلاب در ۱۴ شهر استان آشنا شدند و در این سفر این طرح ها را مورد ارزیابی قرار می دهند. 

تقاضای دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی برای طرح آبفای شهری مازندران در سال ۹۳ ارائه شد. این بانک قرار است تسهیلات را در سال میلادی جاری پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران همچنین از افزایش حدود ۱۰ درصدی شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت که شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از ۶۷.۷۲ درصد سال ۹۲ امسال به  ۷۷درصد رسیده است.

وی با بیان این که از سال ۹۲ تا کنون ۶۴۶ روستا با جمعیت حدود نیم میلیون نفر از آب شرب سالم بهره مند شدند ، افزود : دولت تدبیر و امید ۲۷ هزار میلیارد ریال برای  طرح های آب رسانی روستایی هزینه کرده است و این شاخص از متوسط کشوری که ۷۶درصد است ، بیشتر شده است.

عبداللهی با اعلام این که هم اکنون ۴۰۰ طرح آب رسانی به روستاهای مازندران در دست اجرا است ، گفت : برای این طرح ها  ۴۵۰میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اعلام این که از یک سال پیش طرح های  آب و فاضلاب شهری مازندران نیز شتاب خوبی گرفت ، افزود : یکپارچه سازی این ۲ شرکت موجب تمرکز بر روی اهداف بلند مدت و  تسریع در اجرای طرح ها و همچنین سبب استفاده از منابع مالی و نیروهای انسانی می شود.

عبداللهی جلوگیری از اتلاف وقت ، هزینه و موازی کاری را از دیگر مزیت های ادغام دانست و گفت: پراکندی روستاها و شهرهای مازندران به جهت تعداد تراکم جمعیت و مطالبه خدمات بهنیه  و از سویی هجمه جمعیت شناور سبب شد تا مازندران به استان خاص تبدیل شود.

وی کاهش منابع تامین آب، فقدان منابع مالی جدید ، مقروض بودن شرکت ، تغییر شرایط جوی و فرسودگی تاسیسات را از چالش های جدی شرکت آب و فاضلاب مازندران برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.