پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارخانه های ورشکسته در مازندران احیا می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح پنجشنبه در آئین تقدیر از تعاونی‌های برتر استان، احیای واحدهای ورشکسته را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: خروج واحدهای تملیک شده از تملک بانک‌ها و توسعه زراعت چوب از دیگر برنامه‌های جهش تولید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به هدفگذاری چهار هزار هکتاری برای توسعه صنایع چوب در استان، ایجاد اسکله‌های چندمنظوره در ساحل خزر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: ۱۶۵ نقطه برای ایجاد اسکله مکان یابی شد و تاکنون مجوز ایجاد ۷۰ اسکله به صورت بدون نام اخذ شده است و تعاونی‌ها نیز می‌توانند در این عرصه ورود کنند.

وی اصلاح نژاد دام، بذر و ارقام باغداری و باغبانی، توسعه گیاهان دارویی و تکمیل پایانه‌های صادراتی را از دیگر برنامه‌های جهش تولید عنوان کرد و گفت: تکمیل فاز اول پایانه صادرات محصولات شیلاتی و آبزیان، پایانه برنج و گل و گیاه از جمله برنامه‌ها است.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز با اشاره به اینکه نقش تعاون در اقتصاد استان و کشور حدود چهار درصد است، افزود: این درحالی که طبق برنامه باید این نقش به ۱۰ درصد می‌رسید که محقق نشده است.

وی با اظهار اینکه رویکرد اقتصاد، بخش خصوصی است، ادامه داد: هنوز مشکلات و موانع فراروی زیادی در بخش تعاون وجود دارد و بخش تعاون با نرخ تسهیلات ۱۸ تا ۲۵ درصد نمی‌تواند به اهداف دست یابد.

بابایی کارنامی خواستار توسعه تعاونی‌های دانش بنیان در کشور شد و گفت: واگذاری‌های اصل ۴۴ از جمله تأکیدات در بخش تعاون است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مازندران شرکت‌های فراوانی با قیمت‌های ناچیز به بخش خصوصی داده شد درحالی که می‌توان آنان را به بخش تعاون نیز واگذار کرد.

کد خبر 5014752
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.