پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارخانه آنتی بیوتیک سازی ساری چهار قلم داروی جدید به بازار می فرستد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سید احمد موسوی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار مازندران در ساری افزود: در سال جاری ۲ قلم داروی والزارتان (قلبی-عروقی)؛ آزیترومایسین (آنتی بیوتیک) پس از تولید نهایی به بازار عرضه شد و بنا داریم تا چهار داروی جدید را تا پایان سال تولید و در سال آینده به بازار عرضه کنیم.
وی اضافه کرد: داروهای لوو تیراستام، آسیکلوویر، کوتیاپین فومارات و سیتا گلیپتین فسفات در ابتدای سال ۹۹ به بازار مصرف داخلی عرضه خواهد شد.
موسوی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای تولید این چهار قلم دارو را حدود ۶۰ میلیارد ریال بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران مستقر در ساری حدود ۵۶۰ میلیارد ریال در زمینه تولید دارو در این استان سرمایه گذاری کرد و افزون بر ۲۰۰ نفر نیز در این شرکت داروسازی اشتغال دارند.
مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران اظهار داشت: این شرکت به تنهایی حدود ۵۰ درصد از داروهای آنتی بیوتیک مورد نیاز کشور را تأمین می کندو امیدواریم تا با اجرای طرح توسعه میزان تولید داروهای این شرکت افزایش بیشتری داشته باشد.
به گفته وی هم اکنون این شرکت ۶ قلم داروی آنتی بیوتیکی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.
وی خواهان همکاری محیط زیست با این شرکت دارویی برای تولید بیشتر شد.
شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران مستقر در ساری در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در سال ۸۰ در حاشیه جاده دریا با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) راه اندازی شد.

آنتی بیوتیک یک منبع با ارزش دارویی است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن تنها با تجویز پزشک و در یک دوره درمانی کامل مؤثر است.
در کشورمان، میزان مصرف آنتی بیوتیک ۱۶ برابر استاندارد جهانی است و هزینه درمان فردی که به آنتی بیوتیک مقاوم شده حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.
۱۰ تا ۱۵ درصد داروها در ایران به گفته مسؤولان، خودسرانه مصرف می‌شود و در این میان داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها بیشترین میزان مصرف خودسرانه دارو را تشکیل می‌دهند.
۶۹۸۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.