پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چه کسانی در صنعت نساجی مازندران کارشکنی می‌کنند؟

0

استاندار مازندران گفت: مانع تراشی‌ها در موضوع نساجی باید رفع و جلوی کارشکنی ها گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری مازندران برگزار شد اظهار کرد: برنامه ریزی برای حل مشکلات باید انجام و واحدها به مدار تولید برگردند.

وی تصریح کرد: باید تا پایان سال واحدهای تولیدی نیمه فعال دوباره به مدار تولید برگردند و دستگاه های مختلف برای حل مشکلات برنامه‌ریزی داشته باشند.

استاندار مازندران به طرح کارورزی، اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای طرح کارورزی در رده ۳۲ کشور قرار داریم؛ در این طرح ۱۵ هزار نفر ثبت نام کردند که تنها ۴۵۰ نفر جذب شدند و تشکل ها و اصناف برای توسعه اجرای طرح کارورزی باید تعامل داشته باشند.

اسلامی با اشاره به اینکه 782 طرح اشتغال از سوی 12 دستگاه به کمیته فنی ارسال شد که با اجرای آن 15 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و برای تحقق آن به هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در حال حاضر برای ۱۱۰ طرح به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان در بانک‌های استان قرارداد منعقد شده که ۹۸۲ نفر نیز در آن مشغول به کار میشوند.

محمد محمدپور عمران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال ۷۸ واحد تولیدی و صنعتی با رشد سرمایه گذاری ۱۳ درصدی در استان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: به لحاظ تعداد واحد تولیدی بهره برداری شده در استان  ۳۳ درصد کاهش مشاهده می‌شود اما از نظر میزان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به ترتیب ۱۳ و ۲۲ درصد رشد داشته ایم.

وی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاه‌ها ۳۹۰ هزار نفر بوده است و این افراد در بیش از ۱۰۳ هزار کارگاه در مازندران مشغول به فعالیت هستند.

محمدپور عمران درباره میزان پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی، گفت: هر هفته شاهد افتتاح 2 طرح تولیدی در استان هستیم و خوشبختانه شناسنامه تولیدی و صنعتی برای 3030 واحد تولیدی در استان تهیه شده است. در مازندران ۲۰۲ واحد منتخب شناسایی شده‌اند و ۸۰ درصد ارزش محصولات صنعتی این استان در این واحدها شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در مجموع در ۲۰۲ واحد منتخب مازندران، حدود چهار درصد کاهش اشتغالزایی داشتیم و تلاش برای تثبیت و توسعه این امر باید مدنظر قرار گیرد.

محمدپور گفت: تولید برخی کالاها ثبات ندارد و تولید برخی محصولات کاهش داشته است که عمده دلیل آن به دلیل سختی در تامین ارز و مواد اولیه است.

تهیه و تنظیم از راضیه عنایتی، خبرنگار ایسنا 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.