پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چهاردانگه یکی از زیستگاه های چهارگانه قرقاول در مازندران

رئیس محیط زیست کشور گفت: مناطق چهار گانه حفاظت شده تحت حمایت سازمان محیط زیست، شامل میانکاله، کیاسر، دودانگه و چهاردانگه و البرز شمالی و مرکزی زیستگاه گونه های متنوع گیاهی و جانوری کشور محسوب می شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه قرقاول پرنده ای حمایت شده در فهرست ملی کشور اعلام شده گفت: این پرنده شامل 30 زیرگونه است که 4 زیر گونه آن در ایران به سر می برد.

 

ربیعی با بیان اینکه گونه های ایرانی قرقاول خزری، تالشی، سرخسی و ارس بارانی را شامل می شود افزود: حوزه جنوبی دریای خزر شامل مازندران، گیلان و گلستان نیز زیستگاه این گونه هاست.

 

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه دو فصل سرشماری بهاره و پاییزه برای این گونه لحاظ شده است، از شناسایی 3 هزار طاقه قرقاول بر اساس آخرین مشاهدات سرشماری مناطق چهل گانه خبر داد.

 

ربیعی با بیان اینکه مهد پرورش گونه خزری قرقاول را مازندران اعلام کرد و افزود: ایجاد مناطق حفاظت شده و ممنوعه شکار با استقرار ماموران دائم حفاظتی از جمله اقدامات برای حفظ و حفاظت از قرقاول است.

 

رئیس محیط زیست کشور طی هفته گذشته در سفر یک روزه خود به ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه مهم ترین برنامه حمایتی این سازمان در حفاظت از قرقاول مربوط به زیستگاه های این پرنده می شود گفت: قرقاول در مازندران دارای زیستگاه های بسیار ارزشمندی است که با مدیریت حفاظتی درست و اصولی می توان شرایط رشد و تکثیر این گونه نادر حیات وحش را به شیوه مطلوب تر فراهم کرد.

 

ابتکار از ارتقا وضعیت زستگاه های قرقاول کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مناطق چهار گانه حفاظت شده تحت حمایت سازمان محیط زیست، شامل میانکاله، کیاسر، دودانگه و چهاردانگه و البرز شمالی و مرکزی زیستگاه گونه های متنوع گیاهی و جانوری کشور محسوب می شود.

 

یادآور می شوم: قرقاول از گونه های در حال انقراض ایران است که در مناطق شمالی کشور شامل مازندران، گلستان و گیلان زندگی می کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.