پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چهاردانگه- میان‌دورود مدعیان اصلی تصاحب کرسی‌های حوزه ساری

برخی صاحبنظران بر این باورند که احراز نشدن یا ردصلاحیت نامزدهای مدعی توسط هیات نظارت استان، موجب بلاتکلیفی هواداران آن‌ها و کاهش شور و شوق و گرمای فضای رقابت‌ها شده است. گروهی دیگر معتقدند شرایط پیش‌آمده فعلی، نیاز بوده تا فرصتی برای سایر نامزدها فراهم شود و آن‌ها در فضایی آرام‌تر، بدون قیل و قال و هیاهوی اغلب سیاسیون بزرگ، اقبال خود را برای تصاحب کرسی مجلس بیازمایند

7

 

اگر بخواهیم با توجه به شرایط فعلی بررسی صلاحیت‌ها مبنی براینکه نظر نهایی شورای نگهبان، نامزدهای احراز صلاحیت شده فعلی باشد و هیچ‌یک از نامزدهای رد یا عدم احراز چون یوسف‌نژاد، دامادی، شجاعی، نقیبی، بهاری و… به جمع رقابت‌ها بازنگردند)، شرایط انتخاباتی حوزه را رصد کنیم و مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که شرایط متفاوتی را در انتخابات این حوزه شاهد خواهیم بود.

 

برخی صاحبنظران بر این باورند که احراز نشدن یا ردصلاحیت نامزدهای مدعی توسط هیات نظارت استان، موجب بلاتکلیفی هواداران آن‌ها و کاهش شور و شوق و گرمای فضای رقابت‌ها شده است. گروهی دیگر معتقدند شرایط پیش‌آمده فعلی، نیاز بوده تا فرصتی برای سایر نامزدها فراهم شود و آن‌ها در فضایی آرام‌تر، بدون قیل و قال و هیاهوی اغلب سیاسیون بزرگ، اقبال خود را برای تصاحب کرسی مجلس بیازمایند.

 

براین اساس از میان نامزدهای احراز شده در حوزه ساری به ترتیب حروف الفبا «عباسعلی ابراهیمی، محمدعلی امیری، علی بابایی کارنامی، سیدباقر پیشنمازی، منصورعلی زارعی و عالیه زمانی» نسبت به دیگر نامزدها از شانس بیشتری برای رفتن به بهارستان برخوردارند.

 

ابراهیمی که سابقه مدیرکلی ارشاد مازندران را در کارنامه دارد و فعلا تنها نامزد روحانی حوزه محسوب می‌شود در صدد است با حمایت روحانیون و جذب آرای مردمی، به عنوان نماینده مردم ساری پای درمجلس بگذارد.

 

امیری، مدیرکل قبلی آموزش و پرورش مازندران که با عدم احراز دیگر فرهنگیان حوزه (آقامیری و یوسفی) روی حمایت این قشر حساب ویژه باز کرده مترصد است با حمایت مردم کلیجان‌رستاق و سایر بخش‌ها، خود را به خانه ملت برساند.

 

بابایی کارنامی مدیرکل سابق اداره تعاون مازندران که از حمایت تشکل‌های کارگری برخوردار است و این روزها افراد و گروه‌های دیگر در حال پیوستن به او هستند به عنوان مطرح‌ترین نامزد چهاردانگه‌ای سعی دارد با شعارهایی متفاوت و ایجاد موجی تازه فضای حوزه را به سمت خود پیش ببرد.

 

پیشنمازی هم که سابقه مدیرکلی آموزش و پرورش و معاونت امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان را در کارنامه دارد در تلاش است با حمایت مرکزنشینان شهر ساری، بازاریان سنتی و حتی فرهنگیان حوزه، بر کرسی مجلس جلوس کند.

 

زارعی فرماندار پیشین ساری فعلا تنها نامزد میان‌دورودی این حوزه محسوب می‌شود که در انتخابات مجلس نهم در رقابتی نزدیک با سید رمضان شجاعی از بهارستان جا مانده بود در انتخابات این دوره در نظر دارد با حمایت همشهریان خود و اصولگرایان حوزه، یکی از کرسی‌های مجلس را از آن خود کند.

 

عالیه زمانی، دیگر نامزد چهاردانگه‌ای که سابقه ریاست بیمارستان امام ساری را در کارنامه دارد به عنوان مطرح‌ترین بانوی این دوره از انتخابات ساری، چشم به حمایت جامعه پزشکی و بانوان این حوزه دارد.

 

با توجه به شرایط فعلی، بسیاری معتقدند از بین این نامزدهای ذکر شده، شانس رای‌آوری زارعی- بابایی بیشتر از بقیه است که یکی فرماندار و دیگری مدیرکل دولت قبل بوده‌اند البته بابایی که در انتخابات ۹۲ از حامیان روحانی بوده در سمت خود باقی ماند و در بحبوحه انتخابات استعفا داد تا شاید در ردای نمایندگی به مردم خدمت کند. البته با توجه به شایعات مطرح شده مبنی بر بازگشت برخی نامزدهای عدم احرازشده‌ به رقابت‌ها، شرایطی فعلی حاکم بر فضای انتخاباتی تغییر و معادلات انتخابات پیچیده‌تر خواهد شد که در شماره‌های بعدی به آن نیز می‌پردازیم.

 

نویسنده : مجید ساجدی فر – مازند مجلس

 

7 نظرات
  1. 63 می گوید

    هیچکس به فکر مردم نیست
    آسوده دلان را غم شوریده سران نیست
    این طایفه را غصه رنج دگران نیست
    شعارهای رنگارنگ و …وغ
    اینا درباره مردم چی فکر کردن استقبال از روحانی

  2. علی رضا .ج می گوید

    آقای بابایی و زارعی که هیشکدوم با دولت همسو نیستند کلا عادت کردیم نمایندگان مخالف دولت بفرستیم مجلس

  3. اصغری می گوید

    رد صلاحیت‌ها بیشتر از همه بنفع بابایی شد

  4. کاربر می گوید

    اقای بابایی که از تشکل کارگری برخوردار نیست و در زمان تصدی خودش گرهی از کارگر حل نکرد و همسو با کارفرمایان میباشد

  5. حسین یعقوبی می گوید

    یک یا علی تا حاج علی ( علی بابائی کارنامی )

  6. اسماعیل می گوید

    تاثیر اینا برای ۴ دانگه چیه مثلا علی بابلیی میخاد چیکار کنه!!!

  7. کیا می گوید

    با سلام واحترام :چه نمایندگانی که فعلا در سمت نمایندگی هستند وچه آنهایی که قبلا بودند ،هیچکدام گره ای از مشکلات مردم وحوزه انتخاباتی خویش حل نکردند همه ی اینها برای خود وتعداد معدودافرادی که برای تبلیغات به آنها نیازدارند کارمی کنند به قول ضرب المثل معروف (سیر را چه غم گرسنه است )اگر گاز دارد می آید بدانید که دولت برای حل مشکلات استان هااین کار را انجام می دهد وربطی به نماینده ها ندارد وما به چشم خود دیدیم که این آشغال شهر ساری الان ۱۰ سال است که به چهاردانگه تحمیل کردند ونمایندگان سرشان را مثل کبک در برف کردند آیا خدا وقیامتی نیست !!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.