پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشمه سورت یکی از پر بازدیدترین مناطق استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران: مازندران دارای ظرفیت بالایی از روستاهای بکر با آب و هوا و چشم انداز و جاذبه های فرهنگی و تاریخی متنوع است که می تواند در خدمت توسعه گردشگری باشد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نيوز، به نقل از ايرنا، « حسین باقری » روز سه شنبه در گزارشی به خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران افزود: روستای جواهرده رامسر، دوهزار تنکابن، بلده و لاویج نور، کجور نوشهر، آب اسک لاریجان و رینه آمل، لفور، ورسک و آلاشت سوادکوه، علی تپه، آسیابسر و شهیدآباد بهشهر، نیال و توسکا چشمه گلوگاه و چشمه سورت در اورست و مالخاست ساری در صدر پر بازدید کننده ترین روستاهای مازندران است.

وی اضافه کرد: فراهم بودن امکاناتی چون اسکان،پذیرایی با غذاهای محلی و عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی تولیدات محلی موجب اقبال گردشگران به این روستاهای گردشگری استان شد.

وی به استقبال گردشگران به تجربه زندگی روستایی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال با همکاری مدیر کل امور روستایی استانداری کارگاه های آموزش گردشگری برای دهیاران برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: در این کارگاه آموزشی که به صورت شهر به شهر از شرق تا غرب استان برگزار شد ، 870 دهیار و روئسای شورای روستایی مازندران آموزش دیدند.

وی بیان داشت: مازندران دارای ظرفیت بالایی از روستاهای بکر با آب و هوا و چشم انداز و جاذبه های فرهنگی و تاریخی متنوع است که می تواند در خدمت توسعه گردشگری باشد.

وی افزود: درصدد هستیم کارگاهای آموزشی آشنایی با انگیزه و نیازهای گردشگران،قوانین و مقررات سرمایه گذاری در زمینه بوم گردی برای اسکان گردشگران و تبلیغات و اطلاع رسانی را در سال جاری برای دهیاران و اعضای شورای روستایی برگزار کنیم.

باقری تصریح کرد: معرفی آداب و رسوم سنتی و فرهنگ روستایی که برای گردشگران از جذابیت ویژه ای برخوردار است جزو برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

مازندران سه میلیون و 170 هزار نفر جمیعت دارد که حدود 47درصد آنان در بیش از سه هزارو 500روستا ساکن هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.