پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشمه «زلم رودبار» چهاردانگه احیا و بهسازی شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فرهاد خلردی مطالعات منابع پایه آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران مازندران درباره آخرین وضعیت چشمه  «زلم رودبار»  اظهار کرد:  «زلم رودبار» رودبار که در ارتفاعات بخش جنوبی ساری و ۵۳ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، یکی از چشمه‌های دائمی منطقه محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر مشکلاتی از نظر تجاوز به حریم و همچنین برداشت بی‌رویه آب برای آن ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه دِبی این چشمه حدود ۲۹۷ لیتر بر ثانیه است، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر به‌دلیل انجام نشدن اقدامات حفاظتی برای چشمه و افزایش بهره‌برداری‌های مردمی از چشمه به‌صورت غیرعلمی، آسیب‌هایی به این چشمه ارزشمند وارد شده بود. بر همین اساس شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصمیم گرفت با انجام مطالعات مرتبط با چشمه، طرح احیا، حفاظت و بهسازی آن را اجرایی کند.

مدیر مطالعات منابع پایه آب شرکت آب‌منطقه ای مازندران تصریح کرد: با اجرای عملیات حفاظت اعم از دیواره سازی، بهسازی بستر، لایروبی و همچنین ایجاد ایستگاه محاسبات برای ارزیابی مقطعی وضعیت چشمه در حال حاضر علاوه بر مساعد شدن وضعیت ظاهری و کیفی چشمه، امکان استفاده از آن در حوزه گردشگری نیز فراهم شده است.

خلردی گفت: برای اجرای این پروژه ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح تکمیل و تجهیز شبکه‌های آبیاری و اندازه‌گیری بودجه صرف شد.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.