پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چرایی کار جهادی/ از ایجاد امید تا تقویت حس نوع‌دوستی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، با وجود اینکه مسیرشان پرتب و تاب است و وقت سرخاراندن ندارند اما راهی را انتخاب کردند که با عشق و اشتیاق و دل و جان باید پای کار باشند، دغدغه‌شان رفع مشکلات است و روی این موضوع متمرکز شدند، کافی است بفهمند که در فلان نقطه مشکل برای مردم وجود دارند تا برای حلش قدم برندارند آرام و قرار نمی‌گیرند.

خستگی برای‌شان معنا ندارد و با وجود تمام دغدغه پای اهداف‌شان ایستادند و فقط حرکت در این مسیر می‌تواند به آنان آرامش دهد، این مسیر زندگی جهادگرانی است که در راه خدمت به همنوعان قدم برداشتند و موضوع، جالب اینکه تمام زندگی‌شان را مدیون حرکت در این راه می‌دانند، هفته بسیج فرصتی است برای معرفی بخشی از خدمات فعالان این عرصه.

 

* آغاز فعالیت‌های جهادی در دوران دانشجویی

میثم مهدی‌پور مسؤول گروه جهادی فلق از شهرستان قائمشهر به تشریح فعالیت این گروه می‌پردازد و گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: از سال ۹۴ فعالیت‌های جهادی خود را زمانی که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مسؤول بسیج دانشگاه بودم، شروع کردم که اولین سری فعالیت‌های جهادی در استان مازندران بود و در مناطق محروم سوادکوه، هزارجریب و دوهزار و سه هزار تنکابن اقدامات مختلفی انجام دادیم.

 بعد از دوران دانشجویی یک سالی فعالیت‌ها بدون نام همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال ۹۸ گروه جهادی فلق را در بحبوحه سیل سیستان بلوچستان راه‌اندازی کردیم و نام فلق را هم از دل آیه قرآن تعفلی زدیم، درآوردیم.

*با پرسش از خود گروه جهادی شکل گرفت

مسؤول گروه جهادی فلق بیان می‌کند: ماجرای وارد شدن در گروه جهادی نیز طی دو دو تا چهارتایی و حساب کتابی که با خودم کردم. ازخودم پرسیدم من مهدی‌پور چگونه می‌توانم نقشی مفید در جامعه ایفا کنم که این نقش علاوه بر اقدام و فعالیت تاثیرگذار باشد.

 قبلا کار فرهنگی می‌کردم اما احساس می‌کردم کار جهادی و رفع محرومیت مردم از همه آنها برجسته‌تر است، اول اینکه امید ایجاد می‌کند دوم هم با تیمی می‌رویم حس خوب نوع‌دوستی و قدم برداشتن برای مردم را رقم می‌زند و خروجی همه اینها به نفع این کشور و انقلاب و رفع محرومیت‌ها خواهد بود.

 

*تاثیر ازدواج در زندگی جهادگران

مهدی‌پور در ارتباط با تاثیر ازدواج در زندگی جهاد، تصریح می‌کند؛ ازدواج مهم‌ترین اتفاق در زندگی من بود که دستم را در زندگی گرفت، مهم‌ترین موضوعی که اثر کار جهادی را در زندگیم درک کرد و برایم برکت بود؛ درحالی‌که برخی از افراد جهادی فکر می‌کنند اگر ازدواج کنند محدود می‌شوند ولی باید بگویم اگر انتخاب با معیارهای درست باشد و همسر همراه باشد خیلی اتفاقات مثبت رقم خواهد خورد و توان و انرژی دوبل می‌شود.

همسرم همیشه همراهم بود به‌طوری‌که یک هفته بعد از ازدواجم به اردوی جهادی سوادکوه، یک ماه به پیاده‌روی اربعین و بیشتر از دو ماه بعد از ازدواج‌مان من و همسرم به مدت ۲۷ روز در سیل سیستان بلوچستان مناطق محروم چابهار حضور داشتیم که در همین ایام گروه جهادی فلق شکل گرفت.

*شکل‌گیری گروه جهادی در دل کرونا

وی ادامه می‌دهد: با شکل‌گیری گروه جهادی فلق در همین میان شاهد شیوع کرونا بودیم، در دل کرونا بعد از اتفاقات کرونا و موج‌های بعدی همسرم در شرایط بارداری با من در سیستان بلوچستان حضور داشتند زمانی‌که فرزندم نوزاد بودند در اردوهای جهادی همراه بودند و الان هم از آذر ماه قرار است راهی شویم این همراهی و توان به من خیلی کمک کرد و کارمان پربرکت شد.

 

*راه‌اندازی کارگاه تولید مازندران شیرین اما با شروعی تلخ

اولین کارگاه تولید ماسک را با مجوز وزارت بهداشت در استان مازندران و خطه شمال راه‌اندازی کردیم البته این ماجرا سر یک حادثه رخ داد که برایم تلخ بود ولی تبدیل به اتفاق شیرینی شد.

مسوول گروه جهادی فلق یادآور می‌شود: چند روز از روزهای آغازین شیوع کرونا می‌گذشت که آن روزها دور میدان طالقانی کیوسکی راه‌اندازی کردیم و به مردم در ارتباط با بیماری آموزش می‌دادیم که خانمی از کنار ما رد شد و به من گفت چرا نباید ماسک داشته باشیم، حرف این خانم به حق و برای من تلنگری بود، نقطه مثبتش این بود که آن خانم در بحران احساس کرد برای نجاتش به فردی مراجعه کند که بسیجی است نقطه تلخش هم این بود ای کاش این نواقص و کمبودها وجود نداشت.

 در دل این بحران فرصتی برای ما ایجاد شد که ما سراغ تولید ماسک برویم و حتی با آموزش کارگاه‌های تولید ماسک را در شهرهای مختلف استان راه‌اندازی کنیم.

*۴۰ روزی که سه شیفته کار کردیم

مهدی‌پور اضافه می‌کند: ۴۰ روز من و همسرم در همان روزهای بحران کرونا کارگاه تولید ماسک همراه با ۱۱۰ نفر از بچه‌ها در سه شیفت کار می‌کردیم این کارگاه حتی به احتکار پایان داد و قیمت ماسک در بازار شکست.

در موج دوم کرونا نیرو به بیمارستان‌های شهرستان اعزام می‌کردیم و در موج‌های مختلف کارهای مختلفی انجام دادیم که به تناسب وضعیت متفاوت بود.

وی بیان می‌کند: در موج سوم کرونا کاری انجام دادیم که برای اولین بار در کشور انجام می‌شد شهرستان قائمشهر را به ۱۸ منطقه با محوریت مسجد تقسیم کردیم که کار غربال‌گری و آزمایش کرونا را انجام دادیم و این کار بسیار پربرکت بود که موجب باز شدن در مسجد شده بود و با این کار فشار کادر درمان را کم کردیم.

در پیک پنجم کرونا مشکل کمبود اکسیژن نگرانی‌هایی به دنبال داشت که در سیستان بلوچستان کمک کردیم و طرحی با عنوان طبابت کریمانه شامل بخش‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و دامپزشکی و سایر بود که طی بیش از یک سال‌گذشته طرح‌های مختلفی داشتیم که کماکان نیز این اردوها ادامه داشت.

*دیگر آرزوی شخصی ندارم

مسوول گروه جهادی فلق خاطرنشان می‌کند: خیلی وقت است آرزوهای شخصی من کم شد و آرزوهایم اجتماعی است ولی دوست دارم با چشمم رفع محرومیت در استان سیستان بلوچستان را ببینم و دوست دارم محرومیت‌ها از دل مردم برداشته شود و مردم ما بیش از پیش نسبت به انقلاب امیدوارتر شوند.

 

*افتخارم به بسیجی بودن است

از اینکه عضو بسیج هستم خوشحالم است و این را افتخار می‌دانم با اینکه کادر درمان هستم و با اینکه شغلم فعالیت در بسیج نیست افتخار می‌کنم ابتدا بسیجی هستم و بعد از آن در کادر درمان فعالیت می‌کنم.

مهدی‌پور اظهار می‌کند: اینکه خودم را بسیجی می‌دانم یا خیر؟! باتوجه به فرمایشات معظم رهبری همه مردم کشور بالقوه بسیجی هستند و برای بالفعل درآمدنش تلاش می‌کنیم که باشیم.

*ضرورت تداوم تفکر جهادی

وی در پایان می‌گوید: از فعالیت‌های بسیج جهادی باید به بلوغی برسیم که برای یکدیگر قدم برداریم اگر این اتفاق در دل کشور راه بیفتد که از برکات نظام است ولی نیاز به انسان‌هایی داریم که دل‌شان برای هموطنان‌شان بتپد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.