پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چرایی ارائه آمار ضد و نقیض مسئولان از آمار اقامت گردشگر در مازندران+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فصل داغ تابستان به پایان رسیده و این روزها بازار آمار داغ تر شده است. هر یک از مدیران در یک سو از استان مازندران در حال ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت خود و مجموعه خود در این ایام هستند اما آنچه که بیش از سایر مسائل مورد توجه همگان بوده بحث میزان حضور مسافران در استان و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته است.

یکی از مشاغلی که بیشترین بهره و یا ضرر از حضور مسافران به آنها اختصاص می یابد، مراکز اقامتی استان بوده که در ایام تعطیلات تابستان بیشترین فعالیت را در میان سایر مشاغل دارند.

خبرگزاری تسنیم با طرح این پرسش که آیا حضور مسافران در مراکز اقامتی مازندران افزایش یافته یا خیر به سراغ تعدادی از مدیران مراکز اقامتی رفته تا از نزدیک این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

حضور مسافران کاهش یافت

یکی از مدیران مراکز اقامتی مازندران به تسنیم گفت: متاسفانه حضور مسافران در مقایسه با سال گذشته کاملا کاهش داشت و مردم از اسکان در مراکز اقامتی امتناع داشتند.

وی افزود: برای رفاه حال مسافران نرخی که اتحادیه برای ما لحاظ کرده بود را اعلام نمی‌کردیم و حتی 50 درصد کمتر از نرخ مصوب را به مسافران اعلام کرده اما مسافران توان پرداخت این مبلغ را نداشتند و ترجیح می‌دادند در چادر استراحت کنند.

یکی از مدیران مراکز اقامتی با بیان اینکه مجموع آمار امسال 50 درصد از مجموع افرادی که در سال گذشته در این مرکز اقامت داشتند کمتر بوده است، گفت: بسیاری از افرادی که این مراکز را به صورت اجاره ای در اختیار داشتند نتوانستند پاسخگوی مدیر این مراکز باشند و در نهایت با ضرر مالی زیادی روبه رو شدند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش حضور مسافران در مراکز اقامتی بحث کاهش توان مالی آنان بوده که سبب کاهش درآمد ما شده است.

یکی دیگر از مدیران مراکز اقامتی مازندران با بیان اینکه مشکلات مالی مردم سبب کاهش توان مالی آنها برای اقامت در مراکز رفاهی استان شده است،گفت: در مجموع حضور مسافران نیز کاهش داشته و آنهایی که به مازندران سفر کرده بودند اغلب در چادرهای مسافرتی اسکان داشتند و عدم استقبال آنها برای حضور در مراکز اقامتی موجب کاهش درآمد متل داران شده است.

یکی از مدیران مراکز اقامتی میان مدت با بیان اینکه علی رغم کاهش قیمت اجاره بها مسافران حاضر به اسکان در مراکز اقامتی استان نبوده اند، گفت: میزان مسافرت و گردش مسافرینی که به مازندران می آیند نه تنها افزایش نداشته بلکه توان آنها برای اقامت نیز کمتر شده است.

وی افزود: مسافرانی که سال گذشته در این مکان اسکان داشتند امسال به دلیل کاهش توان مالی قادر به حضور در همان سوییت با همان قیمت و حتی کمتر از آن نبودند و همین امر سبب کاهش درآمد متل داران شده است.

یکی از مسافرانی که در چادر مسافرتی اسکان یافته بود، گفت: علت حضور وی و خانواده اش در چادر مسافرتی به خاطر گرانی نرخ مراکز اقامتی نبوده بلکه قیمت هایی که از سوی مدیران مراکز اعلام می شود بسیار مناسب و حتی کمتر از سال گذشته بوده است.

وی افزود: توان مالی مسافران کاهش یافته و نمی توانند در این مراکز اقامت داشته باشند و هزینه ای که قرار بوده برای اجاره محل اسکان پرداخت کنند خرج سفر خود می کنند. درآمد خیلی پایین آمده و ترجیح میدهیم در مصرف هزینه ها با دقت بیشتری نسبت به گذشته عمل کنیم.

همانطور که در گزارش بررسی شده، حضور مسافران در مراکز اقامتی مازندران در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نه تنها افزایش نیافته بلکه با کاهش روبرو بوده و بسیاری از مدیران مراکز اقامتی استان معتقدند کاهش توان مالی مسافران سبب کاهش حضور آنها در این مراکز شده که امیدواریم با پخش این گزارش و ارائه تسهیلات مناسب برای مسافرت ارزان قیمت شاهد رونق کسب و کار این قشر از مردم مازندران باشیم.

گزارش از هومن رمضانیان

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.