پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیگیری تفاوت حقوقی اعضای هیأت علمی در مجلس شورای اسلامی

0


کمال علی‌پور در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه در اصل سوم قانون اساسی یکی از موضوعات مهم، رفع تبعیضات ناروا است، اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد تبعیض‌ها در جامعه هستیم که یکی از این موارد عدم هماهنگی و همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاهیان کشور است.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تبعیض در بین دو سطح هیأت علمی یعنی اعضا هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و اعضا هیأت علمی وزارت علوم کاملا چشمگیر و محسوس و در حد بی‌انصافی است.

وی با اشاره به اینکه به نظر من هیچ تفاوت دستمزد حقوقی نباید بین اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت علوم و تحقیقات باشد، خاطر نشان کرد: یک استاد وزارت علوم با سابقه استاد‌‌یاری و ۱۵ سال سابقه بین ۷ تا۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند و با همین سابقه یک استاد وزارت بهداشت و درمان بیش از ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند که اعتقاد دارم حق اساتید و اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت هم باید مد نظر باشد و باید به این قشر پر تلاش کشور کمک و مساعدت بیشتری شود اما انتقاد من این است که نادیده گرفتن زحمات اساتید دیگر ظلم نابخشودنی به جامعه علمی کشور است.

علی‌پور بیان کرد: به نظر می‌رسد هم کمیسیون آموزش و تحقیقات و هم کمیسیون تلفیق باید نگاه ویژه به این امر مهم داشته باشند و همچنین نمایندگان در صحن علنی اهتمام ویژه به این موضوع داشته باشند.

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری موفق و رو به توسعه خواهد بود که سطح علمی و توجه به اساتید و دانشگاهیان آن مورد توجه اساسی و ویژه کشور باشد‌.

 /۸۶۰۱۵/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.