پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیگیری ایجاد مرکز آب‌درمانی برای معلولان ضایعه نخاعی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بنیامین محسنی ساروی رئیس هیات مدیره انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان مازندران در همایش و برنامه دورهمی انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران، اظهار کرد: در سطح استان حدود یک‌هزار و ۵۰۰ معلول ضایعه نخاعی داریم که بسیاری از این افراد از نظر اقتصادی آسیب‌پذیر هستند.

وی افزود: معلولان ضایعه نخاعی از حداقل امکانات محروم هستند که باید برای رفاه آنها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد که ایجاد مرکز آب درمانی با همکاری شهرداری‌ها و خیران، ایجاد مرکز تحت حاد برای حمایت و بازگردانی معلولان دچار آسیب از جمله برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان مازندران با بیان اینکه مستمری و کمک هزینه دریافتی از بهزیستی، کفاف زندگی معلولان را نمی‌دهد، اضافه کرد: اشتغال و مسکن از جمله دغدغه‌های اصلی این قشر محسوب می‌شود.

محسنی با اعلام اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به کمک خیران داریم تا بسیاری از مسائل و نیازهای این قشر را مرتفع کنیم،گفت: اگر به فکر این قشر از افراد نباشیم جامعه دچار معضلات اجتماعی و اقتصادی و عوارض ناشی از آن می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری جدی سایر دستگاه‌ها با انجمن معلولان ضایعه نخاعی، بیان کرد: باید تمام سازمان‌های دولتی و خصوصی، همچنین خیران همان‌گونه که در مسجدسازی، مدرسه‌سازی و سایر اقدامات خیرخواهانه پیشگام بودند در کمک به معلولان هم پیشگام باشند.

رئیس هیأت مدیره انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان مازندران اظهار کرد: انجمن از سال ۸۰ با اخذ مجوز به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و توانست با ایجاد مرکز توانبخشی آرامش در مرکز مازندران جز مراکز پیشرفته و مدرن کشور و همچنین مرکز رازی خدمات مراقبتی برای معلولان بسترگرا و خدمات ویزیت در منزل به کمک معلولان زیرپوشش رفته و بخشی از مسائل این قشر را مرتفع کند.

محسنی یادآور شد: طبق بررسی‌ها بیشتر معلولیت‌ها تصادفات، سقوط از ارتفاع، ابتلا به برخی بیماری‌ها و برخی هم به‌صورت مادرزادی برای این قشر ایجاد شده است. 

وی افزود: انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان طی تفاهم‌نامه‌هایی با پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف همچنین داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی و برخی درمانگاه‌ها نسبت به ارائه خدمات رایگان پزشکی و پیراپزشکی برای این قشر اقدام می‌کند.

*توزیع سبدهای معیشتی برای معلولان

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در ادامه این همایش، اظهار کرد: از محل موقوفات و خیرات تامین شده،  ۲۰۰ سبد معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان، همچنین ۱۰ ویلچر، تهیه و تقدیم معلولان ضایعه نخاعی شد.

وی افزود: در این دورهمی از وجود برخی پزشکان و متخصصان برای آگاهی بخشی بهداشتی و تبادل تجربه خانواده‌ها بهره‌گیری شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: مسائل و مشکلات معلولان را همه مسؤولان می‌دانند و اگر تعامل و همکاری، مناسب‌تری داشته باشیم، می‌توانیم دغدغه‌های این قشر را بهتر درک کنیم و گوشه‌ای از مسائل این قشر ازجمله مسکن‌، شغل، درآمد، ایاب و ذهاب سایر را برطرف کنیم‌.

حیدری جناسمی با اشاره به اینکه ۱۶۷ مکان درمانی استان موقوفه است، یادآور شد: اداره اوقاف در بحث کرونا جز ۵ دستگاه برتر بوده و بیش از ۲۱۵ هزار سبد معیشتی در ایام کرونا توزیع کرد.
 
گفتنی است، همایش و برنامه دورهمی انجمن معلولان ضایعه نخاعی مازندران به‌منظور انتقال آخرین تجربیات در پیشگیری و درمان معلولان شامل مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی، ویزیت و مشاوره دندانپزشکی، پزشک عمومی، پرستاری به‌منظور برخورداری از زندگی توأم با آرامش و سلامت روحی و روانی برگزار شد که اجرای برنامه‌های شاد و مسابقات ورزشی از دیگر بخش‌های این همایش بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.