پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیکر مادر شهیدان یزدان خواه تشییع شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فریدونکنار، مادر چهار شهید فریدونکناری به فرزندان شهیدش پیوست و امروز او نیز به همسر و فرزندان شهیدش پیوست.

حاجیه خانم شهربانو ثمنی همسر شهید نوروزعلی یزدانخواه و مادر شهیدان قربانعلی، رحیم، طوبی و خدیجه یزدانخواه روز گذشته در 78 سالگی پس از دوره ای بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این اسوه استقامت از شش ماه گذشته تاکنون بدلیل عفونت داخلی تحت درمان پزشکان متخصص در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار قرار داشته و در این بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

پیکر این بانوی بزرگوار انقلابی صبح امروز با حضور مردم قدرشناس، خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و مسئولان استانی و شهرستانی از مصلای قدس فریدونکنار به سمت گلزار شهدای مسجد امام سجاد (ع) تشییع شد.

دختران این مادر مرحومه شهیدان، طوبی و خدیجه یزدان خواه از شهدای انقلاب اسلامی هستند که در راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی به دست دژخیمان رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

شهید قربان‌علی یزدان خواه اوایل سال 1361 به دست منافقین کور دل آسمانی شد. شهید رحیم به همراه پدر ش نوروز علی یزدان خواه نیز در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند

دبیرشورای فرهنگ عمومی مازندران در پیامی، درگذشت همسر و مادر شهیدان یزدانخواه را تسلیت گفت.

محمودشالویی در پیامی به مناسبت درگذشت حاجیه خانم شهربانو ثمنی همسر و مادر شهیدان یزدان خواه از چنین زنانی به عنوان مادران زینبی و اسوه استقامت یاد کرد.

 علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت مادر شهیدان طوبی، خدیجه، قربانعلی و رحیم یزدان خواه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت بانوی صبور و فاضله حاجیه خانم شهربانو ثمنی مادر شهیدان طوبی، خدیجه، قربانعلی و رحیم یزدانخواه و همسر شهید نوروز علی یزدان خواه موجب تاسف شد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده و وابستگان برای آن مرحومه که اینک در جوار شهیدان والا مقامش آرام گرفته رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.