پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش‌بینی رشد 7.5 درصدی اعتبارات مازندران در بودجه سال آینده

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مفید غلامی‌راد بعد از ظهر امروز در جلسه تشریح بودجه سال آینده، اظهار کرد: دولت برای هر یک از استان‌ها رشد اقتصادی را پیش‌بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای استان مازندران پیش‌بینی رشد بیش از ۷درصدی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: از محل صندوق پیشرفت و عدالت با تغییراتی که در ساز و کار صندوق کارآفرینی ۶۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان‌ها اعتبار پیش‌بینی شده است که سهم هر استان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ساز و کار رقابتی از محل فروش اموال و مازادسازی برای استان‌ها پیش‌بینی شده است.

غلامی‌راد اضافه کرد: کل مصارف استان مازندران اعم از هزینه‌ها و پروژه‌های عمرانی ۱۵ و هشت دهم درصد رشد داشته است همچنین دستگاه‌های متمرکز در استان مازندران ۱۷۱ هزار میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کنند.

وی به وضعیت برخی پروژ‌های عمرانی از جمله روند مترو تهران به مازندران اشاره کرد و افزود: روند اختصاص اعتباری دولت به این پروژه نشان می‌دهد که در سال آینده اهتمام چندان جدی برای احداث این پروژه دیده نمی‌شود، همچنین دولت اعتبارات مناسبی برای احداث کمربندی‌های شمالی اختصاص داده است، اعتبارات حوزه راه در منطقه رودهن به فیروزکوه و ساری کیاسر افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران ادامه داد: کل اعتبارات استان مازندران ۲۲ هزار میلیارد تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان دولت در اختیار استان قرار می‌دهد و ۷ هزار میلیارد تومان درآمد استان پیش‌بینی شده است.

وی درباره وضعیت پروژه‌های نیمه تمام استان مازندران، گفت: مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی با توجه به پیش‌بینی سفر رئیس جمهور در بهمن‌ماه تهیه کنند.

غلامی‌راد با اعلام اینکه درامد‌های مالیاتی مازندران با رشد ۸۰ درصدی مواجه شده است، افزود: در صورت پیگیری‌های مناسب امکان تحقق مالیات پیش‌بینی شده وجود دارد.

 /۸۶۰۰۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.