پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات عمرانی سپاه مازندران در مناطق سیلزده

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سردار حسین بابایی روز چهارشنبه در نشست خبری در ساری افزود: سپاه کربلای مازندران از روز اول سیل و در اوج بارش بدون دستور دولت با امکانات و تجهیزات میان مردم سیل زده آمد و بعد از فروکش کردن آب نیز در بحث لایروبی، پاکسازی، گل روبی، شست و شوی منازل و اثاثیه و تعمیرات اثاثیه مردم وارد عمل شد.

وی تووضیح داد: شناسایی خرابی ها و نیز افرادی که در اولویت حمایت بودند و کسانی که توان ضعیف تری داشتند، مرحله بعدی کار سپاه بود که در این مرحله ۵۵۰ واحد مسکونی متعلق به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کسانی که در حال حاضر و شرایط سیل نیازمند حمایتند، شناسایی شد که از این تعداد ۳۶۱ واحد تخریبی بود که سپاه استان اعلام آمادگی کرد تا به کمک کمیته امداد امام خمین، (ره)، بهزیستی و مردم در بحث احداث ورود پیدا کند و تعهد داد از زمانی که زمین و نقشه واگذار و ساز و کار اداری و پروانه صادر و اعتبارات اولیه تعیین تکلیف شود تا سه ماه خانه ها با کمک گروه های جهادی تحویل داده شود.

سردار بابایی با اعلام اینکه زمان تحویل واحدها از سوی سپاه منوط به تحویل زمین برای احداث با پیش شرط های لازم بوده و سپاه در تعهد خود خلف وعده نکرده است، گفت: در ادامه روند کار تعدادی از سیل زدگان از ساخت خانه منصرف و تعدادی مصمم به تعمیر شدند و همچنین تسهیلات ساخت برای تعدادی محقق نشد و تعدادی هم در تامین زمین دچار مشکل شدند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهار داشت: در بحث واحدهای تعمیری هم ۲۷۴ واحد مرمت و تحویل شد و ۱۵ واحد نیز تا پایان ماه تحویل می شود ضمن اینکه در مورد خانه های احداثی هم ۸۶ واحد در حال حاضر از سوی بهزیستی و کمیته امداد به ما معرفی شد که در مراحل پیکربندی، فنداسیون، دیوارچینی، نازک کاری و تاسیسات واحدها هستیم.

وی از تامین اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی از سوی خیرین برای مرمت خانه های سیل زدگان خبر داد و افزود: گروه های جهادی داوطلب هستند اما در بحث ساخت و مرمت خانه ها گاهی نیاز به نیروی فنی است که ناچار به پرداخت حقوق به آنها هستیم.

سردار بابایی وضعیت استان مازندران را در زمینه فعالیت گروه های جهادی خوب توصیف کرد و توضیح داد: ۷۹۵ گروه جهادی در استان شامل بسیج محلات، دانشجویی، جامعه پزشکی، مهندسی و طلاب فعال هستند و در بحث سیل پنج هزار و ۱۰۰ نفر در قالب این گروه ها برای امدادرسانی به کمک آمدند.

سردار بابایی جمع آوری کمک های نقدی و اقلام مصرفی را نیز دغدغه دیگر گروههای جهادی دانست و گفت: ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان در قالب این کمک ها به صورت اقلام مصرفی تاکنون تحویل مردم سیل زده شده است.

وی افزود: همچنین با کمک بهداشت و درمان سپاه کربلا ۷۵ مشاور برای رسیدگی به مردم فرستاده شدند چون بحث امداد روحی از واجبات بوده است.

سردار بابایی گفت: مجمع خیرین سپاه نیز پول هایی را برای واحدهای مسکونی تامین کردند و علاوه بر این ۴۹۳ واحد غیر سیل زده کمیته امدادی هم داریم که تا پایان شهریور باید تحویل دهیم.

سیل و سیلاب اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین امسال به حدود هفت هزار واحد مسکونی در مرکز و شرق مازندران خسارت وارد کرد که در مجموع با توجه خسارات بخش های دیگر حدود ۱۷ هزار میلیار ریال خسارت را برای استان به بار آورد.

۷۳۳۵/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.