پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشرفت پروژه زباله‌سوز ساری در ۲ماه اخیر به اندازه ۲۰ ماه بود/حضور در جلسات شورا برای پاسخگویی

شهردار ساری با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه زباله‌سوز ساری در ۲ ماه اخیر به اندازه ۲۰ ماه است، گفت: پروژه با قدرت جلو می‌رود اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و مشکلی در اختصاص بودجه پیش نیاید تا پایان امسال، نیروگاه زباله‌سوز ساری به بهره‌برداری می‌رسد.

0

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جواد طالبی شهردار ساری امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران خبرگزاری‌های مازندران طی سخنانی با برشمردن اهمیت رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌های رسمی به‌عنوان مرجع خبری، می‌توانند به رفع مشکلات شهرداری کمک کنند و این نشست‌ها برای بهتر شدن حال و روز شهرمان است، تا  اصحاب رسانه از مشکلات مطلع شوند و آن‌طور که صلاح می‌دانند، به گوش مردم برسانید.

وی گفت: همچنین رسانه‌ها،ما را در جریان خواسته‌های به حق مردم بگذارند تا بتوانیم برای رضایت‌مندی مردم  قدم برداریم.

شهردار ساری با بیان اینکه صحبت‌های اهالی رسانه، زیرساختی است؛ چرا که در حوزه‌های مختلف، دارای اشراف هستند، اضافه کرد: خیلی مسائل ممکن است از نگاه ما دور بماند ولی رسانه‌ها در این راه، روشنگر خواهند بود.

*ساری در دهه ۹۰ حال خوبی نداشت

طالبی در ادامه به تشریح مسائل پیش روی شهرداری ساری پرداخت و در پاسخ به موارد مطرح شده درباره مسائل شهری اظهار کرد: در دهه ۹۰ ساری حال خوبی نداشت و در شروع قرن، شهرداری ساری به تنهایی نمی‌تواند حس خوب و رضایت‌مندی را به مردم دهد و مشکلات پیش‌رو را حل کند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم این نشست‌ها باید استمرار یابد، خاطرنشان کرد: نقش فعالان مجازی را نمی‌توان بی‌تاثیر دانست  و از پاسخگویی طفره نخواهم رفت، مشکلات را به شما می‌گویم، می‌توانید به ما کمک کنید.

طالبی با بیان اینکه سعی کردم اولین دیدارم با رسانه‌های رسمی باشد تا در راستای جهاد تبیین رهبری، در جریان مشکلات شهری قرار گیریم، اضافه کرد: مردم هم با فرهنگ‌سازی در این زمینه ورود پیدا کنند.

*مشکلات در بازه زمانی کوتاه قابل حل نیست

وی خاطرنشان کرد: همه مشکلات در بازه زمانی کوتاه‌مدت قابل حل نیست و در این زمینه با راه‌اندازی کمیته اطلاع‌رسانی و نشست‌های راهبردی موافق هستم و کمک کننده خواهد بود.

شهردار ساری در ادامه در پاسخ به مسئله ارتقای شغلی ایثارگران شهرداری ساری، اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد پست سازمانی خالی داشتیم که چند قانون در این زمینه ابلاغ شد، نخست تبدیل وضعیت ۱۰ درصد نیروهای شرکتی در پست‌های سازمانی خالی شهرداری بود که در این زمینه آزمونی هم برای فرزندان شهدا برگزار شد و حدود ۳۰ فرزند شهید مطابق آزمون تبدیل وضعیت شدند و بعد از مراحل اداری، احکام خود را دریافت کردند.

* اقدام خودسرانه در زمینه جدی نیروها نداشتیم

این مسؤول با بیان اینکه در ارتباط با بند «و»  درباره تبدیل وضعیت ایثارگران قراردادی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی فرزندان ایثارگر بند «د» با استانداری مکاتبه کردیم که در این زمینه پست سازمانی خالی نداریم و حدود یک‌هزار نفر مشمول می‌شوند و در نهایت استانداری نامه‌ای ابلاغ کرد مبنی بر اینکه اگر پست بلاتصدی ندارید با رضایت شخص، اخذ تعهد تبدیل وضعیت نیروی کارگری یا تبدیل وضعیت به متصدی خدمات عمومی شوند و در این زمینه اقدام خودسرانه نداشتیم بلکه براساس ابلاغیه استانداری عمل کردیم.

*تعدیل مطرح نیست؛ سامان‌دهی نیروها مدنظر است

طالبی درباره مباحث مطرح شده بحث تعدیل نیروهای شهرداری عنوان سامان‌دهی نیروها داد که حتما باید اجرایی شود، اظهار کرد: نیروهای شرکتی در راستای اجرای کارهای حجمی خدماتی هستند نه کار اداری؛ همه نیروهای شرکتی بر اساس قراردادی که منعقد کردند باید مشغول به کار شوند.

*ممنوعیت استفاده از نیروی شرکتی در پشت میز شهرداری

وی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی شرکتی در پشت میز شهرداری ممنوع است، اضافه کرد: البته این موضوع ارتباطی به نیروهای سال ۹۷ به بعد ندارد و شامل همه نیروهای شرکتی است.

شهردار ساری یادآور شد: شهرداری با شخص قرارداد نبسته؛ بلکه با شرکت در حوزه کارهای خدماتی قرارداد بسته است.

این مسؤول تصریح کرد: در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ نزدیک به هزار و ۹۵۰ نیرو وارد شهرداری شدند  و در این زمینه با مشاوران در حال بررسی چگونگی سامان‌دهی ۳هزار و ۵۰۰ نیروی شرکتی هستیم که بخش اعظم آن بانوان هستند.

* از اردیبهشت ۱۴۰۰ هیچ نیرویی جذب نشد

طالبی با اشاره به اینکه از اردیبهشت ۱۴۰۰ که وارد شدم هیچ نیرویی جذب نکردم، افزود: دستگاه‌های نظارتی بالادست ما هستند و کنترل می‌کنند؛ اگر نیرویی اضافه شده اطلاع دهند.

*قرار نیست کسی حقوق بگیرد و کار نکند!؟

وی بیان کرد: بیش از ۵ هزار نیرو داشتیم، تعدادی را تعدیل کردیم که افرادی بودند حقوق می‌گرفتند اما در محل کار حاضر نبودند و امروز ۴ هزار و ۹۸۰ نیرو داریم؛ چرا که  قرار نیست کسی حقوق بگیرد و کار نکند!؟

شهردار ساری با بیان اینکه در حوزه اداری ورود زیادی داشتم و باید نظم و انضباط را ساماندهی کنیم، گفت:  شاید همین  مسأله باعث شده نتوانیم به خوبی خدمت‌رسانی کنیم و رضایت‌مندی مردم را افزایش دهیم.

*در جلسات شورا حاضر خواهم بود تا پاسخگو باشم

این مسؤول درباره تقابل اعضای شورای شهر و شهردار ساری با بیان اینکه هر زمان شورا دعوت کرد حضور یافتم به‌جز در زمان بیماری، یادآور شد: اکنون هر زمان دعوت کنند حاضر خواهم بود تا پاسخگو باشم، در این خصوص نگران نباشید که من جواد طالبی در شورا حضور نیابم.

* سرکشی از همه محلات

طالبی  در پاسخ به سوالی درباره حضور میدانی شهردار در محلات برای بررسی مشکلات شهری با اعلام اینکه در تمامی محلات حضور داریم و مشکلات را تا آنجا که در توان شهرداری است رفع‌کنیم، افزود: شاید حضور میدانی‌ام با عکاس و خبرنگار نباشد تا کسی من را ببیند ولی به همه محلات سرکشی می‌کنم، صبح و ظهر و شب ساری را می‌بینم، جاهایی می‌روم شاید مردم ندانند.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۱۱ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ انجام شد که بسیاری از تماس‌ها منجر به رفع مشکل شده است.

شهردار ساری با بیان اینکه باید از ظرفیت شهرداری ساری برای خدمات دهی استفاده می‌شد و به عنوان نمونه شهرداری کارخانه آسفالت، سنگ‌شکن، دستگاه موزاییک‌زنی، ایستگاه تولید بتن آماده دارد اما نمی‌دانیم بنا به چه دلایلی تعطیل بود، اظهار کرد: سال گذشته تلاش ما تکیه بر ظرفیت درونی بوده و از برون‌سپاری اجتناب کردیم.

این مسؤول یادآور شد: بعد از سه سال کارخانه آسفالت و بعد از ۶ سال سنگ‌شکن را راه‌اندازی کردیم و یک هفته‌ای است تولیدات سنگ‌شکن ما به کارخانه آسفالت شهرداری حمل می‌شود تا در شهر مورد استفاده قرار گیرد.

طالبی با اعلام اینکه وقتی ظرفیت‌ها به حد نهایی برسد خدمات‌رسانی هم به نقطه مطلوب خواهد رسید، تصریح کرد: حجم زیادی از ماشین‌آلات خراب شده و تعمیر نشده بود که با کمک تیم مدیریت شهری توانستیم مشکلات را رفع کنیم و این خودروها را به چرخه کار برگردانیم.

وی درباره آخرین وضعیت زباله‌سوز ساری با بیان اینکه قرارداد زباله‌سوز در سال ۹۱ بسته شد و سه ساله باید به نتیجه می‌رسید، اظهار کرد: می‌توانید از دستگاه‌های مرتبط که چرا این اتفاق نیفتاده سوال کنید؟ وقتی آمدم این پروژه ۱۴ ماه تعطیل بود و پروژه را راه‌اندازی کردیم.

شهردار مرکز مازندران ادامه داد: بازدید رئیس‌جمهور از این پروژه اتفاق مبارکی بود، همچنین حضور وزیر کشور و پیگیری‌های استاندار که قول مساعد جهت تامین بودجه این پروژه را نوید دادند و تاکنون طبق وعده عمل کردند.

این مسؤول اضافه کرد: بسیج سازندگی کار را با قدرت شروع کرده، معاون عمرانی استاندار هم حسب دستور استاندار، پیگیری‌های مستمری در این زمینه دارد.

*پیشرفت پروژه زباله‌سوز در ۲ ماه اخیر به اندازه ۲۰ ماه است

طالبی با اعلام اینکه پیشرفت پروژه زباله‌سوز در ۲ ماه اخیر به اندازه ۲۰ ماه است، یادآور شد: پروژه با قدرت جلو می‌رود که با توجه به این مهم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و مشکلی در اختصاص بودجه پیش نیاید تا پایان امسال، نیروگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ میلیارد تومان از محل بودجه سفر رئیس‌جمهوری به شهرداری اختصاص یافته که به پروژه زباله‌سوز ساری تزریق کردیم، بیان کرد: زباله پشتکوه را دفن اصولی کردیم و در آن منطقه درخت کاشتیم، تصفیه‌خانه زباله که همزمان با دفن باید احداث می‌شد را هم شروع کردیم.

*انحصار را شکستیم

شهردار ساری بیان کرد: موضوع مهم دیگر اینکه حوزه خدمات در حمل و دفن زباله انحصاری بوده و ما انحصار را در این زمینه و در بحث نیرو و سکوی دپوی موقت شکستیم و سکوی جدید ساختیم و تصفیه‌خانه شیرابه را هم در این محل در دست احداث داریم.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به معضل ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع مشکلی است که در کشور وجود دارد و در دنیا راهکارهای خاص خود دارد؛ بعضی مشکلات مربوط به رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی است و همچنین در سه نقطه شهر ساری سه نانوایی در بعد از دوربرگردان هستند که ترافیک ایجاد می‌شود.

طالبی بیان کرد: ابایی ندارم بگویم اشتباه نکرده‌ام ولی تمام کارها بر اساس نظر کارشناسان و کسب مجوز بوده است.

*نگاه متوازن به توسعه ترافیکی

وی با تاکید بر اینکه نگاه متوازن به توسعه ترافیکی داریم، خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد عوارضی که در بافت فرسوده ساخت و ساز شود تخفیف می‌دهیم و در این زمینه نگاه خاصی به بافت کهن داریم و شهرداری بافت کهن را در این راستا راه‌اندازی کردیم.

شهردار ساری با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان بدهی ثبت شده در سیستم شهرداری داریم،افزود: رقمی به همین میزان در محاکم قضایی شاکی داریم که دفاعیات خود را در محاکم قضایی خواهیم داشت،عده‌ای هم مطالباتی نداشتند اما سر و صدا می‌کردند و هیچ پولی به آنها ندادیم.

*همه بدهی‌ها مربوط به گذشته است

این مسؤول با بیان اینکه همه بدهی‌ها مربوط به گذشته است و من بدهی ندارم، افزود: جلوی خیلی اتفاقات را گرفتم، از راه‌های افزایش درآمد، هزینه‌ها را کنترل کردیم.

طالبی با اشاره به اینکه اتوماسیون اداری را راه‌اندازی کردیم، همه نامه‌های ورودی ثبت می‌شود، بیان کرد: همه پروژه‌های پیمانکاری در سامانه ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه جاری سال ۱۴۰۰ شهرداری ساری ماهانه ۴۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: بیشتر هزینه‌های شهرداری مربوط به حمل زباله، پرداخت بدهی بانک شهر، تامین اجتماعی و مالیات است ولی از زمانی که آمدم هیچ بدهی نداریم.

شهردار ساری با طرح این سوال که چرا تامین اجتماعی با مدیری که لیست می‌گرفت و بیمه را پرداخت نمی‌کرد، برخورد نمی‌کند؟ تصریح کرد: از زمانی که آمدم به هیچ‌یک بدهی ندارم و بیمه را مستمر می‌پردازم.

* آرامش در شهرداری ساری

این مسؤول بیان کرد: در شهرداری آرامش برقرار کردیم اما تخلفات مدیران گذشته درباره تامین اجتماعی، مشکلی نیست که یک شخص بتواند آن را حل کند.

طالبی یادآور شد: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بود که با کمک همکاران ۷۱۸ میلیارد تومان بودجه کوششی بدون اخذ وام داشتیم.

*پروژه‌ای به نام پرداخت حقوق

وی با اعلام اینکه امسال پرداخت حقوق به ماهانه ۶۰ میلیارد تومان رسیده که ماهانه یک پروژه محسوب می‌شود، اظهار کرد: بودجه امسال  نیز هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است که شامل ۲۰۰ میلیارد وام و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کوششی است، که باید این درآمد کسب شود.

* استقبال از ایده‌های دانش‌بنیان

شهردار ساری اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری همه متخصصان شهر دعوت می‌کنیم به ما کمک کنند، از تفکر و ایده دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم که از منویات رهبری است.

وی با بیان اینکه به اینجا آمدم تا رضایت مردم را جلب کنم و از هر عزیزی که در این مسیر کمک کند استقبال می‌کنیم، گفت: در حوزه خدمات بیش از ۴۰۰ نیرو داریم و با توجه به ماشین‌آلاتی که ایراداتی داشته، نیاز به ۷۵۰ نیروی خدماتی داریم که در این ساماندهی باید اضافه شوند تا در حوزه پاکبان به حد مطلوب برسیم.

*ایجاد مسیر ایده‌آل از ساعت تا هلال‌احمر

شهردار مرکز مازندران  درباره نقش کم‌رنگ شهرداری ساری در رویداد ساری ۲۰۲۲ با بیان اینکه شهرداری در مرکز میدان بوده و بیشترین استفاده اقتصادی را باید بعد از اختتامیه ببریم، اظهار کرد:  باید ظرفیت‌های گردشگری افزایش یابد تا این رفت و آمدها، آورده اقتصادی داشته باشیم که در این زمینه به دنبال ایجاد مسیر ایده‌آل از میدان ساعت تا میدان هلال احمر هستیم و قصد داریم در این مسیر جاذبه ایجاد کنیم.

این مسؤول با اشاره به تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری، افزود: در این زمینه بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در ساری آماده‌سازی کردیم.

*از پروژه‌های کلان غافل نیستیم

طالبی درباره به نتیجه رسیدن پروژه‌های کلان در ساری و مدیریت درباره اینکه حادثه‌ای درباره متروپل آبادان رخ ندهد گفت: از پروژه‌های کلان غافل نیستیم، در حال انجام‌ مناقصه برای پروژه‌های نیمه‌کاره هستیم، همچنین همکاری تنگاتنگ با سازمان نظام مهندسی داریم تا اتفاق‌هایی مانند آبادان در مرکز مازندران رخ ندهد.

وی یادآور شد:  اولین شهرداری هستیم که صدور پروانه و پایان کار را به شکل تک‌برگ و سیستمی داریم.

شهردار ساری در پایان درباره مشکلات و مسائل مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نیز با اشاره به اینکه متمرکز کردن ساختمان کمیسیون ماده ۱۰۰ در خارج از ساختمان شهرداری، از اقداماتی بود که انجام دادیم، گفت:  این کمیسیون متشکل از سه عضو نماینده شورا، دولت و قوه قضاییه است و در این زمینه ما مجری آرای این کمیسیون هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.