پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی خط لوله گاز دامغان- کیاسر

معاون عمرانی استاندارمازندران پیشرفت فیزیکی طرح گازرسانی دامغان- کیاسر ( سمنان- مازندران) را افزون بر ۶۰ درصد اعلام کرد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، علی نبیان  معاون استاندارمازندران گفت : تاکنون ۷۰ کیلومتر از خطوط ۱۷۰ کیلومتری خط انتقال گاز این پروژه لوله گذاری شد و برای ۱۰۰ کیلومتر بعدی نیز لوله مورد نیاز تامین و به محل پروژه انتقال یافت.

وی اضافه کرد :برای تسریع در اجرای این پروژه بزرگ گازرسانی ۲ پیمانکار کار جوشکاری و لوله گذاری را با نظارت مهندسان فنی حوزه گاز انجام می دهند.

قرارگیری مازندران در منتهی الیه خطوط انتقال شبکه گاز سراسری باعث شد تا این استان در اوج مصرف در زمستان با افت فشار گاز مواجه شود که خط انتقال گاز دامغان- کیاسر می تواند این مشکل را بر طرف کند.

* تامین اعتبار ۱۰ هزار میلیاردریالی
معاون استاندارمازندران گفت که برای اجرای این پروژه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه دولتی تامین شده است.

نبیان افزود : بیش از ۷۰ درصد از اعتبار مورد نیاز برای پروژه گازرسانی دامغان- کیاسر در دولت تدبیر و امید تامین شد.

وی تغییر نقشه اجرای طرح را مهمترین علت تاخیر در اجرای این پروژه اعلام کرد و گفت که نقشه ابتدایی این طرح از پارک ملی کیاسر و منطقه تاریخی استان سمنان گذر داشت که اعتراض محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی باعث تغییر این نقشه شده است.

نبیان معارضان محلی را ازدیگر علت ها درتاخیراجرای طرح اعلام کرد و افزود : درحال حاضرزمین کشاورزانی که محل خط انتقال قرار داشته، خریداری و آزادسازی شد و پروژه بدون معارض در دست اجراست.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بحران مازندران گفت : با تکمیل طرح گازرسانی دامغان- کیاسرتا شهریورماه ۹۶ مشکل افت فشار گاز این استان رفع می شود.

در مازندران یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مشترک گاز هستند که میانگین مصرف گاز در فصل سرما روزانه بین ۲۱ تا ۲۵ میلیون متر مکعب است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.