پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشرفت‌های علمی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا؛ سید یونس حسینی عالمی دوشنبه شب به مناسبت هفته قوه قضائیه با موضوع روشنگری و بررسی آسیب‌های اجتماعی در بابل بیان کرد: یکی از دلایل عمده‌ای که کشورهای جهان سوم با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند وابستگی علمی و صنعتی این کشورها به جهان غرب می‌باشد.

وی گفت: وقتی که صنعت و تکنولوژی غربی وارد یک کشور شود بدون تردید فرهنگ آن کشور هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

حسینی عالمی ادامه داد: دنیای غرب امروز در زمینه اخلاق ورشکسته شد اما چون در علم و صنعت به پیشرفت رسید با همین حربه فرهنگ خود را هم به جهان تحمیل می‌کند.

وی اظهار داشت: امروز علم‌آموزی جوانان ایران یکی از ضرورت‌ها است چرا که اقتدار علمی وابستگی کشور را به غرب کاهش می‌دهد و این امر مانع آسیب پذیری فرهنگ ما خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران گفت: جوانان ما بدانند که اگر جمهوری اسلامی ایران نیازی به دانش کشورهای پیشرفته نداشته باشد هیچ خطری فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های چند بعدی امروز ایران قابل قیاس با ۲۰۰ سال گذشته نیست و خوشبختانه این سیر تکاملی همچنان ادامه دارد.

حسینی عالمی بیان کرد: در کشور ما در دوره پهلوی عکس گرفتن با پزشک عمومی بنگلادشی یک افتخار برای خانواده‌ها محسوب می‌شد اما امروز جوانان ایران توانستند در عرصه پزشکی به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در جهان دست یابند.

وی افزود: اگر ایران امروز با سلاح بومی خود پیشرفته‌ترین پهپاد جهان را که به حریم هوایی کشور نفوذ کرد در ارتفاع ۲۲ کیلومتری ساقط می‌کند این به همت پیشرفت علمی جوانان و مرهون خون شهداست.

حسینی عالمی گفت: در حال حاضر دنیای استکبار تمام همت خود را به کار گرفت و قصد دارد با توزیع گسترده مواد مخدر و فیلم‌های ضد اخلاقی فرهنگ ایران را به زیر بکشد و همه ما باید هوشیار باشیم و این توطئه دشمن را هم خنثی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شهید بهشتی تنها معمار قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران نبود بلکه این بزرگ مرد معمار قانون اساسی و ولایت فقیه هم بوده است و همه ما باید قدر شناس زحمات این چهره فاخر باشیم.

۷۳۴۳/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.