پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش‌بینی صادرات یک‌هزار تن کیوی در ماه از مازندران به هند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، پاییز که شروع می‌شود باغداران استان به تکاپو می‌افتند و فصل برداشت مرکبات شروع می‌شود.

فصل برداشت طلای نارنجی مازندران امسال در حالی شروع شد که تولید مازندران نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

امسال بیش از ۳ میلیون تن مرکبات در استان تولید می‌شود، محصولی که حاصل دسترنج کشاورزان بوده و تنها راه برون‌رفت از مشکل عرضه این محصول در بازار صادرات بوده است، نسخه علاج بخشی که می‌تواند رونق تولید را رقم بزند.

با وجود اینکه هنوز برداشت محصول پرتقال استان شروع شد سهم صادرات نارنگی پیش‌رس استان توسعه یافت که می‌تواند شروعی خوب برای جهش تولید به معنای واقعی باشد، همان قولی که مسؤولان داده بودند البته این بار واقعی و عملی.

قلی‌زاده مدیرعامل پایانه صادراتی بین‌المللی روماک مازندران در این‌باره در گفت‌وگویی، اظهار کرد: با توجه به قراردادی که با کشورهای هند و روسیه داریم به‌طور منظم صادرات از مبدأ مازندران از دو هفته گذشته شروع کردیم.

وی با بیان اینکه دو محموله ۲۲۰ تنی از طریق بندرعباس به هند ارسال کردیم، گفت: همچنین نخستین محموله دریایی را از بندر امیرآباد در هفته جاری به سمت روسیه ارسال خواهیم کرد.

مدیرعامل پایانه صادراتی بین‌المللی روماک مازندران با اعلام اینکه مرکبات مازندران را می‌توانیم در گمرکات چین رجیستر شد و می‌توانیم اقدام به صادرات کنیم، تصریح کرد: هفته گذشته دولت چین در ارتباط با امکان صادرات کیوی به این کشور گروهی را ارسال کردند و در آینده‌ای نزدیک ارسال رجیستر کیوی مازندران به چین تأیید خواهد شد.

قلی‌زاده یادآور شد: به طور هفتگی ۲۵۰ تن کیوی به هند ارسال می‌کنیم با توجه به اینکه ابتدای فصل است و سال خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی ما این است یک‌هزار تن کیوی در ماه به کشور هند ارسال کنیم، افزود: با توجه به افزایش تولید گسترش صادرات را از مازندران می‌بینیم.

مدیرعامل پایانه صادراتی بین‌المللی روماک مازندران اظهار کرد: با روش‌های جدید با صادرات از مبدأ مازندران و امیرآباد سال خوبی را برای محصول مرکبات را خواهیم داشت.

قلی‌زاده با تاکید بر اینکه در طول دو هفته اول مهرماه بیش از کل پارسال صادرات به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: با همین روند سالی با رشد چند ۱۰ برابری صادرات نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

 

 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.