پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیروی از خدا و تقوای الهی راه رسیدن به عزت نفس است

0

امام جمعه موقت ساری گفت: اطاعت و پیروی از خداو تقوای الهی راه رسیدن به عزت نفس است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ساری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بابیان اینکه عزت نفس یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌ های اخلاقی است، اظهار کرد: عزت نفس دراجرای صفات پسندیده در محیط خانواده و اجتماع نیز نقش موثر دارد.

وی بااشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی حتی ذره ای از خاک کشوربه تصرف دشمن در نیامده است، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از پادشاهان و امیران برای حفظ جایگاه خود خاک ایران را به دشمن واگذارکردند.

امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۸۰ کشور با عراق همراه بودند و دشمنان در این جنگ با قراردادن پیشرفته ترین تجهیزات نظامی دراختیارصدام خواستند تا انقلاب نوپا را زمینگیرکنند اما با مقاومت مردم و رزمندگان نقشه شوم دشمنان نقش برآب شد.

قاسمی افزود: عزت مهمترین و بنیادی ترین امور دین است و اگر فرد با عزت رشد کند در مقابل حوادث روزگار راست قامت خواهد بود زیرا ریشه همه پستی ها ذلت نفس است.

وی بابیان اینکه رزمندگان درجنگ تحمیلی با توسل به خدا وزیارت عاشورا دفاع مقدس را به خوبی ترسیم کردند، یادآورشد: هرچیزی که رنگ و بوی خدایی بگیرد، مقدس است.

 امام جمعه موقت ساری باتاکید بر اینکه عزت نفس مایه آزادگی و والایی همتا است، گفت:عزتمندان هرگز به ذلت و بندگی دیگران تن نداده و سرمایه شرافت و آزادگی خود را با هیچ قیمتی معامله نمی کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: دشمن نظام، انقلاب و مردم را به خوبی می شناسد اما خودش را به نفهمی زده و جوانان باید قدر انقلاب را بدانند.

وی اظهار کرد: جوانان نسل سوم و چهارم بدانند این انقلاب به راحتی به دست نیامده  که به راحتی بخواهد از دست برود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.