پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیراهن تیم ملی رشته‌های ورزشی بر تن ۲۴ ناشنوای مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، جمال باقری روز پنجشنبه در مراسم روز جهانی ناشنوایان که در ساری برگزار شد، افزود: از حدود هفت هزار ناشنوای زیر پوشش بهزیستی مازندران یک هزار و ۳۳۹ نفر از آنها در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.  

وی ادامه داد : از میان ناشنوایان ورزشکار مازندران سال گذشته ۶۴ نفر آنها به اردوی تیم ملی دعوت شدند که پس از طی کردن مراحل آزمون و ارزیابی ها، ۲۴ نفر آنها در تیم های ملی حضور دارند و افتخارآفرینی کشورمان در میادین ورزشی را رقم می زنند.  

مدیر کل بهزیستی مازندران از تحصیل و حضور در مراکز علمی به عنوان دیگر درجات موفقیت این معلولان نام برد و گفت: هم اکنون ۱۵۰ ناشنوا و کم شنوای استان در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاهها مشغول به تحصیل هستند که تحصیل یکی از این ناشنوایان در مقطع دکتری تربیت بدنی جز افتخارات علمی این قشر به شمار می رود.  

وی با اشاره به اینکه کانون ناشنوایان استان مازندران در ۱۳ شهرستان شعبه دارد، افزود : پنج هزار و ۳۴۳ ناشنوا در این کانون ها عضو هستند و از این مراکز خدمات می گیرند.  

باقری ارائه خدمات حمایتی را بخشی از وظایف محوله به بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: در همین زمینه پارسال هزینه کاشت حلزون گوش یک هزار و ۸۰۰ کودک و نیز تسهیلات اشتغال و کارفرمایی به ۵۰۰ نفر از ناشنوایان مازندران پرداخت شد.  

برقراری ارتباط پاشنه آشیل مشکلات ناشنوایان مازندران 

مدیر کل بهزیستی مازندران در ادامه سخنانش به مشکلات ناشنوایان استان اشاره کرد و گفت : باتوجه به شرایط خاص این افراد، آنان در برقراری ارتباط و انجام کار اداری خود در دستگاههای دولتی و غیردولتی با مشکل مواجه هستند.

وی ضمن درخواست از دستگاههای دولتی و غیردولتی برای حمایت از این قشر و رفع مشکلات آنها در انجام امور اداری، اضافه کرد : برای این منظور بنا داریم طرحی برای دسترسی راحت تر ناشنوایان، نابینایان و دیگر معلولان به خدمات در دستگاهها را به شورای رفاه ارائه بکنیم تا از این طریق بتوانیم در رفع برخی از مشکلات آنها گامی برداریم.  

باقری تاکید کرد : در حالیکه ۱۰ درصد از مردم کشورمان در جمعیت آماری معلولان قرار دارند بر این اساس نمی توان در زمینه رفع مشکلاتشان بی تفاوت بود.  

وی اعلام کرد : یک و نیم درصد معلولان کشور را ناشنوایان تشکیل می دهند بطوریکه ۲۰۸ هزار نفر در کشور ناشنوا و کم شنوا هستند.  

در این مراسم ناشنوایان مازندران اشتغال را به عنوان مهمترین خواسته خود از مسئولان اعلام کردند.  

دوم تا هشتم مهر ماه به عنوان هفته ناشنوایان نامگذاری شده است که روز هشتم مهر به عنوان روز جهانی ناشنوایان است.  

/۱۸۹۹/۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.