پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیام مجدد پسر شجاع مازندران در پیک دوم کرونا + فیلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رضا شجاعی یا همان پسر شجاع مازندرانی که تنها هفت سال دارد ولی  به‌دلیل ابتلا به یک بیماری نادر (HUS ) دچار نارسائی کلیه شده که تا سن ۵ سالگی دیالیز صفاقی می‌شده، دی ماه ۹۶ پیوند کلیه می‌شود اما این پیوند در مقابل بیماری زمینه‌ای دوام نمی‌آورد و از پنج ماه‌ بعد از پیوند مجدد به دیالیز بر می‌گردد.

این کودک دو سالی است که دائم بین منزلش در ساری و مرکز درمانی کودکان امیرکلا در رفت و آمد است با وجود اینکه کودک است و تحمل رنج و بیماری در توانش نیست ولی  باز هم حین تحمل درد به زندگی لبخند می‌زند.

این پسر شجاع نخستین بار فروردین ماه امسال وقتی متوجه می‌شود افزایش معنادار سفرها به مازندران، به شیوع ویروس کرونا در این استان دامن زده و نام مازندران را از استان‌های‌ پاک، به صدر جدول استان‌های درگیر با کرونا رسانده است، به مسؤولیت اجتماعی خود در این خصوص عمل می‌کند و در ویدیوئی از مردم خواست از سفر به شمال پرهیز کنند.

حال که شاهد پیک مجدد شیوع کرونا در استان هستیم و در شرایط قرمز کرونایی بسر می‌بریم این کودک، در این ویدئوی کوتاه از مردم درخواست دارد که در خانه بمانند و به شمال سفر نکنند.

رضا در این ویدئوی کوتاه از مردم ایران می‌خواهد،تو رو خدا ماسک بزنید و رعایت کنید!

در این ویدئو رضا با زبان کودکانه و شیرین خود را معرفی می‌کند و از مردم دوباره می‌خواهد با سفر نکردن کرونا را شکست دهند؛

مردم ایران سلام، مخلصتون من رضام

خواستم بگم دوباره، فقط یه راه وچاره

یه حرف دارم براتون ،بمونید تو شهراتون

نیاید شمال عزیزان،اصلا هیچ جای ایران

آره باورش سخته،کرونا اصلا نرفته

آهای دوستان عزیز،خیلی‌ها هستن مریض

شما که عاقل هستین،شاید که ناقل هستین

ماسک‌ها همه به صورت،نرین سفر، زیارت

همه رعایت کنید،به ماسک‌ها عادت کنید

دست به دست هم می‌دیم،کرونا رو شکست می‌دیم

به گزارش فارس، این کودک با وجود اینکه در شرایط بیماری و با وجود رنج تلاش می‌کند به مسؤولیت اجتماعی خود عمل کند لازم است همه افراد جامعه نیز به مسؤولیت اجتماعی خود مبنی بر رعایت پروتکل بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر توجه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.