پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیام سید غدیر رضایی به مناسبت عید غدیر

1

 

 سیدقدیررضایی ، باسابقه ترین فرماندار شمال کشور و معاون سابق استاندارمازندران، فرماندار سابق شهرستان های تنکابن، چالوس، نوشهر و کلاردشت و… ، درپیامی ضمن تسلیت عروج ملکوتی ۴۶۴تن از حجاج ایرانی بیت الله الحرام که در فاجعه مرگبار منا آسمانی شدند ، عید سعید غدیر  را گرامی داشتند. نکته ی جالبی که سیدغدیر را در زمره ی شخصیتی خاصی  قرار می دهد ، آن است که سالروز ولادت ایشان نیز مصادف با عیدغدیر بوده ، هم نامشان غدیر و هم سید اولاد پبغمبر هستند.  متن پیام فرماندار نمونه کشور و شیخ فرمانداران مازندران به شرخ زیر است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الّذى جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَهِ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَالاْئِمَّهِ المَعصومین 

آنانکه غدیر عشق را می دانند                گلگشت سریر عشق را می دانند 

بر صحنه ی بی بدیل قلب مومن           خوش نقش امیر عشق را می دانند 

 

آن زمان که ندای “من کنت مولا” و صدای الله اکبر در صحرای غدیر پیچید ، ملائک از شوق به ولوله افتادند. ای رسول ، آنچه بر تو نازل آمد ، ابلاغ نما که اگر چنین نکنی رسالت الهی را ابلاغ نکرده ای و نهراس از دشمنان علی و بیم مدار …. عالم خاکی را به این نغمه گلستان کن و داعیه بدخواهانت را برانداز که ؛ “پس از من مولا و اولی برشما علیست.” جایگاه غدیر در نزد مسلمانان به جهت واقعه تاریخی آخرین سال حیات رسول اکرم(ص) ویژگی خاصی دارد ، ولی اهمیت این روز از دیرباز مطرح بوده و دیگر انبیاء الهی نیز با چنین روزی آشنا و در ارتباط بوده اند و برای خویش جانشینانی معین می فرمودند. از مهم ترین و اصلی ترین واقعه غدیر ، خطبه پیامبر عظیم الشان اسلام در آن روزاست که می فرماید؛” ای مردم ! من آنچه را مامور به ابلاغش بودم، رساندم ، تا بر هرکس که شاهد است و برآن ها که حضور ندارند و به همه کسانی که به دنیا آمده اند یا بدنیا نیامده اند ، حجت باشد . پس حاضران به انها که زنده نیستند و هرپدری به فرزندش این مطلب را تا روز قیامت برسانند.”

 

جایگاه والای نظام اسلامی مرهون ولایت و امامت واقعه غدیر است و همه وظیفه داریم از این جایگاه صیانت کنیم . لازمه استمرار فرهنگ غدیر، پرهیز از جاه طلبی و تبعیت از ولایت فقیه است.  عدم آگاهی و شناخت  نسبت به جایگاه رفیع ولایت فقیه، یکی از موانع اصلی ولایت مداری و ولایت محوری کارگزاران می باشد  ، چراکه کارگزار باید فردی باشد که از ازنظر ایمان ، اخلاق و صداقت ممتاز بوده و خود الگویی برای دیگران باشد. 

 

در آستانه عید سعید غدیر، با تاسف فراوان و قلبی مملو از غم و اندوه  که مقارن گشته است با جان باختن مظلومانه و غریبانه ی ۴۶۴تن از حجاج عزیز و آسمانی کشورمان که عاشقانه در حریم امن الهی و در فاجعه مرگبار منا عروج کرده و قربانی سوء تدبیر ها و موذی گری های رژیم منفور آل سعود شدند تا  بدین گونه انسان های پاک را به مسلخ بفرستند و از کشته ها ، پشته ها بسازند و به فرموده ی ناخدای با خدای کشورمان ، جاهلی ها امروز ، عید مارا عزا کنند! اینجانب ، خادم مردم نجیب دیار علویان و سرباز همیشه پای کار ولایت، ضمن تسلیت و تعزیت فراوان این مصیبت عظمای این مهاجران الی الله ،  به ساحت روحانی حضرت ولی عصر(عج)، رهبری دلسوخته انقلاب ، خانواده های مصیبت دیده و آحاد ملت داغدیده ایران ، ولایت جدم و مولایم امیرمومنان علی(ع) را گرامی داشته و این عید بزرگ الهی را که یکی از چهار روز افضل ایام سال است ، به ملت فهیم و شریف ایران اسلامی ، ولایتمداران دیار لاله خیز مازندران که به گواهی تاریخ ، پیشگامان بیعت با علی(ع) و آل مطهر و پاکش بوده اند تبریک عرض نموده و از خداى منان ظهور فرزند برومندش حضرت قائم آل محمد(عج)، سلامتی و طول عمر رهبر عظیم الشان انقلاب(مدظله العالی)، شادی روح پیرجماران و امام خوبان(ره) و ارواح طیبه ی شهدا و صلحا را مسئلت می نمایم. 

 

در فصل خطر امیر را گم نکنید           آن وسعت بی نظیر را گم نکنید 

تنها ره جنت از علی می گذرد            ای همسفران غدیر را گم نکنید

 

اِنَّه ذوالفَضلِ العَظیم سیدقدیررضایی خادم مردم شریف مازندران در وزارت کشور نهم مهرماه ۱۳۹۴ 

http://s5.picofile.com/file/8116239542/_9_l_1.jpg

1 نظر
  1. رحیمی می گوید

    درود بر سیدنازنین ، فرزند برومند ساری
    حاجی دوستت داریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.