پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیام دکتر شجاعی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز ملی شورا

0

به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شورا ها پیامی از سوی دکتر سید رمضان شجاعی نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود  در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل صادر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس و ثنا خداوندی را که امر به » وامرهم شوری بينهم « فرمود و سلام ودرود بر پیامبری که همواره در ارکان حکومتش به مشورت سفارش نمود. هم اویی که تاکید فرمود: « هيچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترين امور هدايت يافتند».

 

در حقیقت تشکیل نهادی كه شالودة آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلام دارد از آنجایی ضرورت یافت که فرایند واگذاری امور به مردم و به بركت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای كه در آن زندگی می كنند، اهمیتی دوچندان داشته و بی تردید نشانی از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ماست.

 

نهم اردیبهشت سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. روزی که با فرمان تاريخي امام (ره) مبني بر تشکیل شوراهاي محلي در شهرها و روستاها و سپردن امور مردم به خود آنان، سرفصلي جديد در بالابردن سطح مشاركت عمومي در اداره امور جامعه توسط مردم گشود.

 

بی شک همراهی ، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشات گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.

 

به لطف استقرار مستحکم جمهوری اسلامی ايران و در راستای احترام و اکرام به شخصيت و هويت انسان و مردم عزيز ايران نهادی به نام شورای اسلامی در اين کشور شکل گرفت و به نام روز ملی شوراها مزین شد.

 

اینجانب با تبریک فرارسیدن این روز خجسته ، بر خود لازم می دانم از زحمات و خدمات تمامی دست اندرکاران و اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر استان و دهیاران زحمتکش و خدوم صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و آرزو نمایم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت با بسیج همه امکانات و با وظيفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش نمايیم و با امانت، کفايت، درايت و کياست و حسن سلوک برای نيل به جامعه ی شهروند مدار، خالصانه و عاشقانه کوشش نمايیم و برای تحقق آرمان رهبر عظیم الشان کوشا باشیم.

 

سید رمضان شجاعی نماینده مردم شریف شهرستانهای ساری و میاندرود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.