پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پویش های محرم در مازندران به راه می افتد/ثبت نام ۲۰۰ هیئت در بیرق

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان پیش ازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر اظهار داشت: مسئولیت کارگروه با تبلیغات اسلامی است و تاکنون چهار جلسه آن برگزار شده است.

وی با اظهار اینکه کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم و سفر ذیل کارگروه ستاد مقابله با کرونا فعالیت می‌کند، افزود: هماهنگی، اقناع سازی و توجیه کردن متولیان برگزاری مراسم عزاداری از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌ها است.

وی یادآور شد: گردهمایی ویژه مبلغان، هیئت امنا، هیئات مذهبی و مداحان از جمله برنامه‌های ستاد و کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر بوده است.

وی با بیان اینکه اولویت برپایی مراسم عزاداری در فضای باز است، ادامه داد: آئین‌های عزاداری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و دستورالعمل‌ها رعایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید براینکه نذورات عام باید تبدیل به کمک‌های مومنانه شود، تصریح کرد: توصیه می‌شود که نذورات خاص و غذاهای نذری به صورت برون بری و بین مردم و خانه‌ها توزیع شود.

حجت الاسلام شکریان یادآور شد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و باید این ایستگاه‌ها به پایگاه‌های سلامت تبدیل شود و یا نسبت به توزیع اقلام فرهنگی اقدام کند.

وی توصیه کرد تا سالمندان، کودکان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند از حضور در مراسم‌های عزاداری پرهیز کنند و به پویش‌های مختلف ایام محرم اشاره کرد و گفت: پویش هر خانه یک پرچم برای پررنگ‌تر شدن تبلیغات محیطی از جمله برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، پویش هر خانه یک حسینیه و پویش ما ملت امام حسین هستیم از دیگر طرح‌هایی است که در ایام محرم به راه می‌افتد.

شکریان به درخواست جبهه فرهنگی فعالان انقلاب اسلامی برای تعطیلی سواحل در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: همچنین با توجه به تعطیلی چندروزه منتهی به تاسوعا و عاشورا، اعمال محدودیت‌هایی برای ورود مسافران به استان درنظر گرفته شود.

وی از هیئت های مذهبی خواست تا نسبت به دریافت مجوز و ثبت نام از طریق سامانه بیرق اقدام کنند و گفت: تاکنون ۲۰۰ هیئت در این سامانه ثبت نام کردند.

کد خبر 5000866
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.