پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پوستر و تمبر سه رویداد گردشگری ایران رونمایی شد

0

مراسم رونمایی از این سه رویداد با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از دوستداران طبیعت و میراث فرهنگی و محققان و پژوهشگران و مسئولان مرتبط استان های مازندران ، گیلان ، گلستان ، سمنان و خراسان شمالی انجام شد.

 پیشنهاد میزبانی مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو (سازمان همکاری اقتصادی) حدود ۶ ماه پیش از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور (رئیس سازمان میراث فرهنگی وقت) داده شد و  ۱۲ مهر ماه امسال به تصویب هیات وزیران کشورهای عضو اکو در تاجیکستان درآمد و امروز در  این جشن از پوستر مازندران پایتخت گردشگری اکو ۲۰۲۲ رونمایی شد.

جنگل هیرکانی  نیز۱۴ تیر ماه امسال در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی در باکو در فهرست میراث جهانی ثبت شد و در جشن امروز تمبر ثبت جهانی این جنگل و پوستر محافظت از آن با هدف معرفی و آشنایی مردم  با این میراث ملی و جهانی رونمایی شد.

جنگل‌های هیرکانی با ۱.۹ میلیون هکتار وسعت، از آستارا در شمال استان گیلان تا گُلی‌داغ در شرق استان گلستان، در گستره‌ای به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر و عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر پراکنش دارد. بخش کوچکی از جنگل‌های هیرکانی هم در کشور آذربایجان واقع است.

در زمان حاضر جنگل‌های هیرکانی، زیست بوم ۲۹۶ گونه پرنده و ۹۸ گونه پستاندار است. همچنین ۱۵۰ گیاه بومی درختی و بوته‌ای (مانند شمشاد و انجیلی) نیز در آن یافت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.