پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پهپادهای سمپاش وارد کشاورزی مازندران شدند

0

عزیزالله شهیدی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این گونه پهپادها متناسب با وضعیت کشاورزی و باغی مازندران با همکاری شرکت های دانش بنیان ساخته و به کار گرفته شده است.

وی با توضیح این نکته که ۸۰ درصد از قیمت ۱۰۰تا ۱۵۰ میلیون تومانی این پهپاد ها به صورت تسهیلات با سود ۱۵درصدی به متقاضیان پرداخت می شود، توضیح داد: این پهپادها در مدت ۲۰ دقیقه تا یک هکتار عرصه کشاورزی و باغی را به صورت منظم و دقیق سمپاشی می کنند.

شهیدی فر از متقاضیان خواست تا برای گرفتن تسیهلات خرید پهپاد سمپاش به مدیریت های کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران همچنین گفت که مدیریت ترویج کشاورزی استان با هدف ترویج اهمیت به کاری گیری این تکنولوژی نوین ، دوره های آموزشی را با همکاهنگی کارشناسان شرکت های دانش بنیان به عنوان سازندگان این پهپادها  برای کشاورزان مناطق مختلف استان برگزار می کند.

وی  استفاده از فناوری های نوین برای کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را از رویکردهای وزارت جهادکشاورزی معرفی کرد و افزود : پهپاد سمپاش یکی از تکنولوژی های نوین است که با استفاده از آن می توان در مدت کوتاه، حجم زیادی از مزارع را سمپاشی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به وجود انواع آفات و اهمیت مبارزه شیمیایی با آن در مازندران اشاره کرد و گفت: پهپادهایی با قابلیت بذر و کود پاشی نیز وجود دارد که مورد توجه برای به کارگیری در کشاورزی مازندران است.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ساله علاوه بر مبارزه بیولوژیکی و غیر شیمیایی علیه آفات ، بخش زیادی از زمین های زراعی و باغی به صورت محلول پاشی آفت زدایی می شود، استفاده از پهپادهای سمپاش می تواند مصرف سموم را بهینه تر کرده و کاهش دهد.

شهیدی فر همچنین از پرداخت ۴۰۶ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان استان در سال جاری خبر داد و گفت که ۶۲۰ کشاورز بهره بردار با این تسهیلات ماشین های مورد نیاز کشاورزی مانند تراکتور، کمباین و ادوات دیگر را تهیه کردند.

حوزه مکانیزاسیون کشاورزی یکی از بخش های مورد تاکید دولت تدبیر و امید است که از سال ۹۲ تا کنون به عنوان یکی از محورهای فعالیت در بخش کشاورزی مورد حمایت قرار گرفته است.
با این رویکرد سرمایه گذاری خوبی در ۶ سال در بخش کشاورزی کشور بویژه در استان مازندران اتفاق افتاده است به طوری که امسال ۹۵ درصد برداشت شالی برنج به صورت مکانیزه انجام شد.

طبق آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی طی سال های خدمت دولت تدبیر و امید  در مجموع ۷۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش اتفاق افتاده که سالانه حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان ارایه شده است.

بنا بر آمار، پارسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال  تسهیلات به مکانیزاسیون بخش کشاورزی مازندران پرداخت شده و  اکنون تقاضا برای دریافت تسهیلات این بخش به روز شده است

 استان مازندران بنابر امارهای رسمی حدود  ۴۶۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری و باغی دارد که سالانه به طور متوسط ۷ میلیون تن محصول از ان بردا شت می شود.

     ۶۹۹۰/۱۶۵۴

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.