پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پشتکار و احترام به شهید؛ رمز قهرمانی سینا خلیلی در جهان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، سینا خلیلی متولد خرداد ماه ۱۳۸۵ در سوادکوه است و از سن ۵ سالگی با تشویق پدرش که کشتی‌گیر بود وارد این رشته ورزشی شد.

اولین مدال طلای کشتی استانی خود را در سال ۱۳۹۶ و در رده سنی خردسالان در  شهرستان نور به دست آورد و مسابقات کشوری آن در تبریز برگزار که طلایی شد.

خلیلی که مدال طلای مسابقات جهانی نوجوانان را چندی پیش در استانبول ترکیه به دست آورده بود به شهدای گمنام اعتقاد زیادی دارد.

این قهرمان جهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران گفت: در فدراسیون کشتی یک شهید گمنام مدفون است و من هر شب محرم مزارش را شست‌وشو می‌کردم و دو شب را مداحی کردم و از این شهید کمک می‌خواستم که پیش خدا عزیز است و شفاعت کند که خدا کمک کند در مسابقات موفق شوم.

سینا خلیلی، افزود: پس از کسب مدال طلای جهانی از فرودگاه مستقیم به مزار شهید گمنام در فدراسیون کشتی رفتم و‌ دسته‌گلم را تقدیم شهید گمنام کردم.

قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم نوجوانان جهان که صدای خوبی هم دارد، خاطرنشان کرد: در سالن آمادگی و وزنه برای حضور در مسابقات که دهه غدیر بود با پیشنهاد رئیس فدراسیون کشتی مداحی کردم که قسمت پایانی آن دل‌گویه‌ام با امام رضا(ع) بود.

بعد از مسابقات آسیایی که موهای سینا خلیلی بلند بود و شانه زدن ذهنش را درگیر می‌کرد با ماشین خودتراش موهایش را زد.

وی از حضور مردم پل‌سفید و زیراب تشکر کرد و گفت: انتظار چنین جمعیتی را نداشتم و از آنان تشکر می‌کنم.

سینا خلیلی، گفت: ساز کمانچه برای من آرامش‌بخش است و در مسابقات باعث می‌شود تا آرام باشم و استرس خودم را کنترل می‌کنم.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.