پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرچم مطالبه‌گری مردم مازندران در دستان دانشجویان/ انتقاد دانشجویان از فساد مالی در ادارات

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم روز دانشجو در مازندران با حضور حسینی‌پور استاندار در بابلسر برگزار شد که مورد استقبال دانشجویان دانشگاه مازندران قرار گرفته است.

برای بیان دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه‌های استان مازندران ۱۰ تشکل ثبت نام که در نهایت ۹نفر دغدغه‌ها و مطالب‌شان را مطرح کردند.

دعوت نامه این مراسم با عنوان مطالبه‌گران گفتمان‌ساز توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران در فضای مجازی منتشر شده است.

همه صندلی‌های سالن برگزاری این مراسم تکمیل شده بود و حتی تعدادی از میهمانان این مراسم به صورت ایستاده این مراسم را پیگیری می‌کردند.

رئیس دانشگاه مازندران که به تازگی از سوی وزیر علوم معرفی شده به عنوان نخستین سخنران پشت تریبون قرار گرفت.

برای سخنرانی رئیس دانشگاه مازندران حدود ۴۰ دقیقه وقت در نظر گرفته شد که این موضوع مورد انتقاد یکی از دانشجویان که پشت تریبون حاضر شده بود قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مستقیمان مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران سخنران دوم این مراسم پشت تریبون رفته است.

وی با اعلام اینکه حضور دانشجویان مطالبه‌گر یکی از نیازهای جدی جامعه است، اظهار کرد: در شرایط کرونایی تا حدودی حضور دانشجویان در دانشگاه کم‌رنگ شده است.

حجت الاسلام مستقیمان به مدت بسیار کوتاه به سخنرانی خویش خاتمه داد تا دانشجویان که از مدت‌ها قبل برای این روز لحظه شماری می‌کردند، مطالبات خویش را بیان کنند.

یحیی‌زاده مسوول روابط عمومی دانشگاه مازندران اجرای برنامه را برعهده داشته است.

سید حسام‌الدین بردبار مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران نخستین دانشجویی بود که به عنوان سخنران از تشکل دانشجویی پشت تریبون قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه مازندران از ظرفیت بسیار زیادی برخودار است، تصریح کرد: تصرف حریم سواحل یکی از چالش‌های جدی استان است، ۶۰ تا ۷۰ درصد سواحل بابلسر توسط ارگان‌های دولتی تصرف شده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران، با انتقاد از بلندمرتبه سازی غیر اصولی در استان مازندران، گفت: انتظار است که مدیران استانی در این زمینه به صورت جدی‌تر ورود پیدا کنند.

وی با انتقاد از اصرار برخی نمایندگان استان مازندران مبنی بر ایجاد منطقه آزاد، گفت: مخالف منتطقه آزاد نیستیم اما قبل از ایجاد آن نیاز داریم که زیرساخت‌های لازم ایجاد شود و در کنار آن از تجربه تلخ منطقه آزاد در دیگر نقاط کشور عبرت گرفته شود، آیا کشور به اهداف اقتصادی پیش‌بینی شده در منطقه آزاد رسیده که مسوولان به دنبال تعریف منطقه آزاد دیگر در استان مازندران هستند؟

ساداتی نماینده دانشگاه علم و فناوری مازندران،  با انتقاد از گرانی کالا صحبت‌های خویش را آغاز کرد و از نبود دانشگاه علوم انسانی در منطقه شرق استان مازندران به صحبت‌های خویش ادامه داد.

وی خطاب به استاندار مازندران،گفت: نگاه شما در انتخاب مدیران باید جوانگرایی و روحیه جهادی باشد، جلوگیری از تعطیلی کارخانجات معضلی است که در کشور و استان مازندران به وفور دیده می‌شود.

ساداتی با انتقاد از عدم بهره‌برداری از ظرفیت نیروهای جوان در استان گفت: در حوزه  ایجاد اشتغال استان مازندران نیاز به تجدید نظر دارد، مسوولان نسبت به تامین نیازمندی‌های شغلی جوانان اقدام لازم داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منطقه شرق استان مازندران، افزود: سال‌ها قول بازگشایی کاخ صفی‌‌آباد داده شد اما به صورت عملیاتی اقدام خاصی نشده است.

اظهارات این دانشجو مورد حمایت چندین نفر از دانشجویان در سالن قرار گرفته است.

نوید مقدم دبیر مجمع عدالت خواه با اشاره به مشکلات دانشجویان در ایام کرونا،گفت: بخشی از نارسایی‌ها قبول است اما سوء مدیریت‌ها  در دانشگاه مازندران بیداد می‌کند.

وی در ادامه از نبود شفافیت مالی در دانشگاه‌های کشور، انتقاد کرد و افزود: مدل پاسخگویی مسوولان دانشگاه به دانشجویان در ایام کرونا به شدت دچار مشکل است.

دبیر مجمع عدالت خواه اضافه کرد: معیار مناسبی برای ارزیابی دانشجویان وجود ندارد و تنها معیار دریافت رتبه‌های جهانی است، انتظار داریم که مسوولان دانشگاه درباره تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی توضیح مناسبی ارائه دهند.

 پای سد فینسک هم در این جلسه باز شد و این دانشجو نسبت به وضعیت نامناسب زباله در استان، گلایه کرد و گفت: دفن نامناسب زباله چالش‌هایی برای مردم در مناطق محروم ایجاد کرده است.

 خانم واردی نماینده دانشگاه ساری و مسوول کانون بسیج دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ساری، خطاب به استاندار مازندران،گفت: بانوان مازندران با توجه به اینکه در کنار مردان در اراضی کشاورزی فعالیت می‌کنند اما برای حمایت از این قشر اقدام خاصی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به فعالیت موسسات مدلینگ در استان و ساری، اظهار کرد: در این زمینه نظارت خاصی انجام نمی‌شود و انتظار داریم که نسبت به این موضوع حساسیت جدی انجام شود.

واردی به امکانات مناسب ورزشی برای بانوان به صحبت‌های خویش ادامه داد و گفت:  عدم حمایت تولیدی پوشاک حجاب از جمله مواردی است که زمینه تعطیلات فروشگاه از این دست را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: بازار کسب و کار خانگی برای بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست یکی از نیازهای جدی در استان است که کمتر به این موضوع توجه شده است.

واردی خواستار نظارت جدی بر خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاهی خواهران شده است.

این دانشجو در پایان از استاندار درخواست کرد که به صورت تخصصی نشستی با دانشجویان برگزار کند.

مدیریت زمان این دانشجو تقدیر مجری برنامه قرار گرفته است.

محمد جعفر تبار دبیر انجمن علمی دانشجویی دانشگاه مازندران، صحبت‌هایش را با انتقاد از اختصاص وقت کم به دانشجویان آغاز کرد.

وی خطاب به رئیس دانشگاه مازندران، گفت: مسوولان قبلی دانشگاه با دانشجویان رو راست نبوده و صداقت نداشتند، انتظار داریم که این رویه در حال حاضر و در مدیریت جدید تکرار نشود.

دبیر انجمن علمی دانشجویی دانشگاه مازندران، اضافه کرد: بسیاری از طرح‌های علمی در دانشگاه مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با انتقاد از رویه معاونت فرهنگی دانشگاه مازندران،گفت: هیچگونه خلاقیت در روند فعالیت معاونت فرهنگی دیده نشده است.

جعفر تبار با اشاره به تخلفاتی که در دانشگاه وجود دارد، خطاب به رئیس دانشگاه، گفت: انتظار داریم، رئیس دانشگاه برای کاهش دغدغه دانشجویان انقلابی عمل کند.

حیدری نماینده دانشگاه‌های بابل با اعلام اینکه توزیع اعتبارات در استان مازندران مناسب نیست، گفت: توجه به تامین اعتبارات و نیازمندی‌های مناطق محروم نمی‌شود.

وی با انتقاد از روند رهاسازی زباله در بابل، بیان کرد: در بابل و در منطقه انجیل‌سی مشکلات جدی دیده می‌شود که سال‌ها به مردم این منطقه ظلم می‌شود.

نماینده دانشگاه‌های بابل با انتقاد از عدم گردش اطلاعات ادارات دولتی، گفت: انتظار است که این رویه اصلاح شود.

وی از کاهش تعداد مدارس دولتی در استان انتقاد کرد و افزود: آموزش رایگان با این رویه در استان به شدت زیر سووال رفته است، بخش اعظمی از مدارس استان مازندران غیر انتفاعی یا نیمه دولتی است.

حیدری از عدم اقدامات مناسب برای ساماندهی تکدی‌گری انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم که موارد مطرح شده توسط استاندار پیگیری شود و پس از رفع مشکل به دانشجویان اطلاع رسانی شود.

اظهارات پایانی این دانشجو مورد حمایت دانشجویان قرار گرفته و تشویق حضار را به همراه داشت.

کیارش خوش‌بین دبیر دبیران کانون‌های فرهنگی هنری دانشگاه مازندران، با اعلام اینکه این مجموعه نزدیک به دو دهه فعالیت دارد، افزود: وظیفه خودمان را رفع بن‌بست‌های فرهنگی در جامعه می‌دانیم و به نهادهای دولتی برای شایسته سالاری کمک کنیم.

وی اضافه کرد: جامعه ما در عرصه فرهنگ و هنر مسائل زیادی دارد که می‌توانیم با برنامه‌های فاخر زمینه تقویت بنیه فرهنگی را در کشور و استان فراهم کنیم.

خوش‌بین خواستار توجه مناسب به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری به نسبت سایر تشکل‌ها شده است.

سقفی نماینده دانشگاه‌های آمل، اظهار کرد: منطقه آمل در حدود ۴۰ سال گذشته محل دپو ۱۵ شهر و روستاهای تابع آن برای چند دهه است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۴۰۰ تن زباله در این منطقه رها می‌شود، عمارت سایت زباله‌ای است که ۱۵سال بیشتر از ظرفیت در آن زباله انباشت شده است.

نماینده دانشگاه‌های آمل از کمبود امکانات درمانی در شهرستان آمل، انتقاد کرد و افزود: خواستار تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در  شهرستان آمل شده است.

وی خواستار ساماندهی تولید، توزیع و فروش محصولات کشاورزی شد و افزود: بسیاری از کشاورزان استان تمایلی برای ادامه کشت ندارند و طرح فروش اراضی کشاورزی را در دست اقدام دارند.

تامین امکانات مناسب برای گردشگران یکی از نیازهای جدی استان مازندران است که با وجود گلایه‌های جدی کمتر به آن توجه شده است.

نماینده دانشگاه پیام نور رامسر از جنگل‌خواری در این منطقه تهیه کرده و پس از اتمام صحبت‌های خویش آن را در اختیار استاندار قرار داده است.

راز نهان نماینده هسته بین‌المللی دانشگاه مازندران صحبت‌های خویش را به زبان انگلیسی مطرح کرده است و قرار بود که به صورت همزمان اظهارات این دانشجو روی پرده نمایش ترجمه شود که با چشم عادی قابل خواندن نبوده است.

مطالبه‌گری دانشجویان از استاندار مازندران حتی تا پای خودرو ادامه داشت و یکی از دانشجویان که نسبت به وضعیت عدم اشتغال همسرش که داری تحصیلات تکمیلی است و اعلام کرده که چند سال به وی بی‌توجهی شده خواستار ورود استاندار به این مسئله شده است.

 /۸۶۰۰۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.