پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه‌ای ۱۴ ساله برای خروج از شهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از پروژه‌هایی که با گذشت سال‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده، پروژه ساخت میدان میوه و تره‌بار جدید مرکز مازندران است؛ با وجود اینکه بارها و بارها بحث اجرای عملیات و تکمیل پروژه میدان‌بار ساری که بار ترافیکی شدیدی در کمربندی شمالی ایجاد می‌کند توسط رسانه‌ها پیگیری شده اما هنوز کار به جایی نرسیده است.

سال گذشته حتی برخی از مسؤولان از جمله فرماندار ساری تصمیم به پلمب این مرکز گرفته بودند و حتی وعده چند ماهه برای تکمیل این پروژه مطرح کردند و اعلام شد قبل از فصل برداشت مرکبات در سال گذشته این پروژه منتقل خواهد شد.

قول جابجایی میدان‌بار ساری امیدواری بسیاری ایجاد کرد و لحظه‌شماری برای افتتاح این پروژه شروع شده بود اما از آن زمان تاکنون دو فصل برداشت مرکبات نیز در حال سپری است و شهروندان هرروز شاهد ترافیک در این مسیر هستند.

با وجود اینکه فصل برداشت محصولات باغی هلو و شلیل امسال در مازندران به اتمام رسیده و و برداشت مرکبات آغاز شده اما از انتقال و خروج میدان‌بار از داخل شهر ساری خبری نیست.

نکته مهم اینکه زمان توقف در ترافیک این مسیر به بیش از یک ساعت هم می‌رسد که با توجه به فرارسیدن فصل برداشت مرکبات طی روزهای پیش‌رو این موضوع خود بر روند افزایش ترافیک تاثیرگذار بوده است.

عملیات اجرایی میدان‌بار جدید ساری سال ۸۶ آغاز شده بود و به نظر می‌رسد این پروژه جز قدیمی‌ترین پروژه‌های استان در مرکز مازندران به‌شمار می‌رود که هنوز به بهره‌برداری نرسید و زمان دقیقی هم برای به‌سرانجام رسیدن آن وجود ندارد.

*شاید یک سال دیگر!

یعقوبیان رئیس هیأت مدیره شرکت دشت‌سر شمال در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: از سال ۹۳ این پروژه با پیمانکار در حال اجرا بوده که به موانع و مشکلات بسیاری برخوردیم.

وی افزود: قرارداد با پیمانکار لغو شده و در حال انجام قرارداد با پیمانکار جدید هستیم که به‌زودی قرارداد می‌بندیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت دشت‌سر شمال با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ درصد کار در میدان بار جدید ساری انجام شده است، اضافه کرد: در صورت انجام قرارداد طی ۱۰ روز آینده اجرای کامل این پروژه یک‌سال زمان خواهد برد.

یعقوبیان با اشاره به افزایش هزینه‌ها، تصریح کرد: همچنین تعطیلی‌های کرونایی نیز به این شرایط دامن زد و موجب وقفه در اجرای این پروژه شد.

*از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم

امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اعلام اینکه حساسیت‌های مردم ساری و مسافرانی که در این مسیر در حال تردد هستند را درک می‌کنیم و از آنان کمال تشکر را بابت صبوری طی این سال‌ها داریم، افزود:  مشکلات به وجود آمده ناشی از تردد خودروهای حمل میوه را قبول داریم و از مردم بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنیم.

وی  اضافه کرد: مسؤولان استان و شهری و همچنین پلیس باتوجه به مشکلات کمال همراهی را دارند که از آنان تشکر می‌کنیم. 

*حضور مداوم ماموران پلیس در مسیر میدان میوه و تره‌بار

نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران درباره ترافیک کلافه‌کننده مسیر میدان میوه و تره‌بار ساری در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: معمولا در فصل برداشت مرکبات و هلو به‌دلیل ازدحام خودروهایی که باید به میدان میوه و تره‌بار دسترسی پیدا می‌کنند شاهد ترافیک طولانی در این محدوده هستیم.

وی افزود: در ورودی و خروجی میدان میوه و تره‌بار ساری در مقطع زمانی معمولا ترافیک داریم که برای تسهیل تردد، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در این مسیر حضور مداوم دارند.

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیات انتقال میدان میوه و تره‌بار ساری انجام شود تا شاهد کاهش بار ترافیکی در این مسیر پرتردد ساری باشیم.

گفتنی است، موضوع انتقال میدان میوه و تره‌بار شهرستان ساری یکی از سوژه‌هایی بوده که در سامانه فارس من به ثبت رسیده و در این زمینه وعده‌هایی داده شده ولی هیچ کدام به سرانجام نرسیده است( اینجا بخوانید)

*چشم‌انتظاری ۱۴ ساله

در ادامه پیگیری‌های خبرنگار فارس از افراد مطلع و کسبه‌ای که مدت‌ها در انتظار به نتیجه رسیدن این پروژه هستند، متوجه هستیم خیلی‌ها متضرر شده باتوجه به اینکه عمر این پروژه به حدود ۱۴ سال رسیده برخی از مالکان با چشم انتظاری فوت شدند.

حدود دو دهه صحبت از انتقال پروژه‌ای است که از یک سو قرار است به ترافیک در کمربندی شمالی پایان دهد و از یک سو وضعیت بازاریانی که در مغازه‌های کوچک کار می‌دهند سروسامان ببخشد؛ طی این سال‌ها از کسبه مبالغ دریافت کردند و در قبال آن تعهد دادند ولی هنوز این پروژه به نتیجه نرسید.

در مقابل این سهل‌انگاری‌ها مردمی قرار دارند که روزانه در ترافیک آزاردهنده کمربندی شمالی دچار مشکل می‌شوند و ساعت‌ها وقت‌شان به‌ویژه در فصل برداشت مرکبات و هلو و شلیل هدر می‌رود.

مخاطبان خبرگزاری فارس نیز بارها مشکلات فعالیت میدان‌بار کنونی ساری، ایجاد ترافیک و وضعیت انتقال میدان‌بار به جاده ساری ـ قائمشهر را در سامانه فارس‌من ثبت کردند که خبرگزاری فارس آن را پیگیری کرده که نمونه آن در سال ۹۸ (رضایی: میدان تره‌بار ساری طی ۶ ماه آینده باید جابجا شود) است.

در مدت زمان تعیین شده تغییری در روند ساختار فعالیت میدان‌بار ایجاد نشده و قول فرماندار ساری برای جابه‌جایی این پروژه هنوز به جایی نرسیده است.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.