پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده کاخ پرحاشیه سیمرغ روی میز مسؤولان جهاد کشاورزی

0

به گزارش خبرگزاری فارس، همه چیز از فروش یک ویلا بسیار بزرگ آغاز شده است، صاحب این مجموعه که برای فروش کاخ خویش اقدام به انتشار آگهی در فضای مجازی کرده در حال حاضر با واکنش افکار عمومی مواجه شده که چه طور مجموعه‌ای به این بزرگی درست وسط اراضی شالیزاری مجوز ساخت دریافت کرده است.

در حالی این کاخ بزرگ در مازندران ساخته شده که متولیان استانی حساسیت‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از تغییر اراضی کاربری در استان مازندران را در دستور کار خویش قرار دادند.

 

دست اندازی به اراضی کشاورزی و منابع طبییعی طی این سال‌ها با حساسیت‌های ویژه‌ای مواجه است، تخریب چندین بنای غیرمجاز و رسانه‌ای شدن آن حتی مردم را نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز حساس کرده است.

حساسیت‌های جدی دستگاه‌ قضا هم تا حدوی زمینه کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز را فراهم کرده است با همه این وجود این سوال برای افکار عمومی ایجاد شده که چرا با وجود حساسیت‌های موجود کاخ بزرگی در وسط زمین شالیزاری به وسعت سه هکتار احداث شده است.

در همین ارتباط رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پیگیری خبرنگار فارس، اعلام کرد: موضوع در دست بررسی است.

 عزیرالله شهیدی‌فر با اعلام اینکه اطلاعات اولیه این زمین شالیزاری را دریافت کردیم کارشناسان ما در حال بررسی موضوع هستند و به زودی اطلاعات کامل از اقدامات انجام شده را در اختیار خبرنگار فارس قرار می‌دهم.

به گزارش فارس، موضوع کاخ پرحاشیه در شهرستان سیمرغ که از طریق آگهی فروش این مجموعه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته این روزها دست مایه گزارش و خبر رسانه‌های استانی است.

برای ساخت این عمارت مجلل که با چندین اتاق خواب، سالن بیلیارد، چندین تالار مجزا و ده‌ها امکانات دیگر با قیمت نجومی برای گروهی خاص در حال احداث است، بیش از ۳۲ هزار متر مربع از باغات مرکبات تخریب شده است.

حبیب‌نژاد فرماندار سیمرغ در گفت‌وگویی اعلام کرده است که این بنا در سال ۱۳۹۱ جزو محدوده بافت قرار داده شده است و در محدوده طرح هادی قرار گرفته است و مراحل کاری و روال اداری صدور پروانه را نیز طی کرده است.

وی عنوان کرد: این بنا با وجود قرار داشتن در محدوده طرح هادی و دارا بودن پروانه ساخت اما به دلیل بالابردن تراکم و اضافه بنا، مجاز نیست و لذا برای این مورد، تشکیل پرونده شد و برخورد قاطع و بدون اغماض با مالک هم حتما صورت خواهد گرفت.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.