پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده های قدیمی محاکم مازندران تاپایان خرداد تعیین تکلیف می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق اکبری پیش ازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری قائمشهر با اشاره به اینکه دستگاه قضائی استان در سال گذشته کارنامه موفقی داشته است، گفت: یکی از گلایه‌های مردم استان مازندران اطاله بررسی پرونده‌های دادگاه تجدیدنظر بود که با تلاش دستگاه قضائی این استان ۴۵ درصد از پرونده‌های موجودی دادگاه تجدید نظر کاهش پیدا کرد.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده موجود در ۳۱ شعبه دادگاه تجدید نظر به ۹ هزار ۸۷۸ پرونده درپایان سال ۹۸ رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین از کاهش ۱۸.۵ درصدی از موجودی واحدهای دیگر قضائی خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل تعیین و تکلیف پرونده‌های معوقه در دی ماه سال گذشته بیش از ۶۲ درصد پرونده‌های قدیمی تا پایان اسفند سال ۹۸ تعیین تکلیف شد و این روند در سه ماهه سال جاری هم ادامه خواهد داشت که امیدواریم تا پایان خرداد ماه پرونده قدیمی و کهنه ای در دستور کار وجود نداشته باشد و همه رسیدگی‌ها به روز انجام شود.

حجت الاسلام اکبری در خصوص مقابله با ویروس کرونا گفت: دادگستری و قوه قضائی از پیشگامان مبارزه با اخلالگران حوزه سلامت در مقابله با ویروس کرونا بودند.

وی حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در زمان شروع شیوع ویروس کرونا دستگاه قضائی با هماهنگی فرمانداران و اعضای شورای تأمین و بهداشت و درمان تعزیرات حکومتی و سازمان صمت حضور پیدا کردند تا هرگاه نیاز به مداخله و صدور دستور بوده اقدام کنند.

مدیر کل دادگستری مازندران هشدار داد: اخلالگران بازار ارز و مایحتاج بهداشتی و کسانی که از این وضعیت سو استفاده کنند با اقدام قاطع دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در این موارد بیان کرد: حسب گزارش ۴۰ پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل و رسیدگی و حکم قانونی صادر شد در دستگاه قضا هم در شهرستان بابل دو فقره و در شهرستان آمل یک فقره با موضوع قاچاق و احتکار محصولات بهداشتی پرونده تشکیل شد که در حال بررسی و نوبت صدور حکم است.

اکبری با اشاره به ساختمان جدید دادگستری شهرستان قائمشهر گفت: این بنا با ۶۵ اتاق و سه هزارو ۶۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات قوه قضائیه با عنوان دادگستری شهرستان قائمشهر افتتاح و به بهره برداری رسید و در وضعیت کرونایی با توجه به فاصله گذاری و رفاه حال مردم دادسرا و شورای حل اختلاف در ساختمان قدیم دادگستری به کار خود ادامه خواهند داد.

وی در پایان با اشاره به بهبود محل تردد خدمات قضائی مردم متناسب با شأن و جایگاه مردم مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۸ هزار مترمربع در سراسر استان بنا در حال ساخت داریم و امیدواریم در هفته قوه قضائیه تعدادی از این پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

کد خبر 4901156
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.