پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده طرح دریا مازندران با ۲۹ غرقی در سال ۱۴۰۳ بسته شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از شروع تا پایان طرح دریا (خرداد،تیر،مرداد،شهریور) ۲۹ نفر در سواحل دریای استان غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشت.

دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه از کل غرق شده‌های امسال در دریای مازندران، ۲۳ نفر مرد و ما بقی زن بودند، اظهار کرد: ۸۱ درصد از غرق شدگان غیر بومی بودند .

وی با اعلام اینکه از شروع اجرای طرح دریا در سال جاری شهرستان‌های محمودآباد با ۷ مورد بابلسر و تنکابن هر کدام با ۶ غرقی به ترتیب بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرهای رامسر و نور هر کدام با یک فوتی ناشی از غرق شدگی به ثبت رسید، افزود: بر اساس آمارها بیشترین غرق شدگی به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۱۱ مورد، شهریور با ۱۰ ، تیر با ۵ و خرداد با ۳ مورد به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۱۶ نفر و کمترین غرقی بالای ۶۱  سال با یک غرقی اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران،دکتر عباسی با تاکید بر اینکه بیشتر این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند، در خصوص کاهش آمار غرق شدگان گفت: بدون شک ارائه به موقع آمار و برنامه ریزی مسئولین مربوطه، اطلاع رسانی و پیگیری‌های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما، خبرگزاری ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارائه راهکارهای مناسب مسئولین استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری و غیره در افزایش نیافتن این آمار مثمر ثمر بود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.