پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده راهپیمایی اربعین در مازندران با 115 هزار زائر بسته شد

0

حبیب الله ساداتی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که از روز گذشته با پایان فعالیت سامانه سماح که مربوط به ثبت نام زائران اربعین بود، پرونده ثبت نام پیاده‌روی اربعین برای امسال با حدود ۱۵ هزار نفر بسته شد. 

وی با اشاره به پیش بینی ۷۰ هزار نفری حضور زائران اربعین از استان مازندران اظهار داشت: استقبال مردم استان برای پیاده‌روی اربعین عافل‌گیر کننده بود. 

مدیرکل حج و زیارت مازندران بیشترین تردد مازندرانی‌ها برای حضور در پیاده‌روی اربعین را از مرز مهران در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امنیت زائران امسال طلوب‌تر از سال گذشته بود. 

ساداتی همچنین افزود: متاسفانه امسال پنج زائر مازندران در راهپیمایی اربعین جان خود را از دست دادند که سه نفر بر اثر تصادف رانندگی در کشور عراق و ۲ نفر دیگر نیز در مرز مهران به مرگ طبیعی جان سپردند. 

وی تعداد زخمی های مازندران را نیز یک نفر اعلام کرد و گفت: این زخمی که یک زایر مرد است ، در حالت کما در بیمارستان بستری است. 

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران استقبال و وضعیت کشور عراق را در راهپیمایی اربعین امسال بهتر از سال گذشته توصیف کرد و گفت : خدمات موکب ها امسال از کیفیت بهتری برخورد دار بوده و مسیر پیاده روی نیز امن تر شده بود. 

 امسال از مازندران ۱۵ میلیارد ریال انواع دارو و تجهیزات پزشکی برای خدمات به زائران راهپیمایی اربعین به موکب‌های استان در کشور عراق ارسال شد.

همچنین  ۳۴۳ پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت هم از استان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند و ۹ یونیت دندانپزشکی نیز برای خدمات رسانی به زائران اربعین در موکب های استان در کشور عراق مستقر شد.

سال گذشته حدود ۵۱ هزار زائر مازندرانی در پیاده‌روی اربعین حضور داشتند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.