پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده بخاری‌های نفتی مدارس مازندران مهر امسال بسته می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، طبق گزارش نوسازی مدارس مازندران در سال تحصیلی گذشته ۱۳۱ مدرسه و با ۳۷۳ کلاس درس استان با استفاده از بخاری های نفتی گرم می شدند. این مدارس اغلب در مناطق بالادست و کوهستانی استان واقع هستند که تراکم بیشتر آن در مناطق روستایی بخش دودانگه، چهاردانگه و بندپی غربی و شرقی بابل است. 

مسئولان اداره کل نوسازی مدارس مازندران وعده داده اند که با توجه به گاز رسانی به اغلب مناطق استان، مداراس دارای بخاری نفتی به سامانه گرمایشی گازسوز تجهیز می شوند و در صورتی جاهایی که هنوز گازرسانی صورت نگرفته ، سامانه های گرمایشی استاندارد جایگزین خواهد شد و در نهایت تا اواخر شهریور و ابتدای مهر پروژه استاندارد سازی سامانه گرمایشی استان کامل شده و هیچ مدرسه ای از بخاری نفتی استفاده نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش ، ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هم برای جمع آوری و جایگزینی بخاری های نفتی از کلاس های درس استان اختصاص یافته ، ضمن این که تجهیزات و بخاری های جایگزین بخاری های نفتی مدارس هم از پیش خریداری و در انبار های اداره کل نوسازی نگهداری می شود و در نوبت نصب قرار دارند.

پیش از این نیز اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران اعلام کرده بود که مهر امسال ۲۸ پروژه با ۱۷۹ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش مازندران خواهد شد که نسبت به مهر سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۸ نوسازی مدارس استان به عنوان مجری طرح ساخت مدار و فضاهای آموزشی ۵۵ پروژه نوسازی مدارس و فضای آموزشی با ۳۳۶ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دهد.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ پروژه نوسازی و تجهیز مدارس نیمه تمام دولتی در استان وجود دارد که تمامی هزینه‌های آن از سوی دولت تامین می شود.

بر اساس آمارها در پنج سال گذشته بیش از ۶ هزار کلاس درس تخریبی در مازندران شناسایی شد که از این تعداد حدود ۲ هزار کلاس نوسازی و جایگزین شدند.

با این وجود از ۲۲ هزار کلاس درس موجود در در سطح استان مازندران، هنوز بیش از چهار هزار کلاس درس تخریبی و فرسوده باقی مانده است که نیاز به نوسازی دارد.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.