پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرواز کرونایی قیمت مرغ/ دلایل افزایش قیمت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تب و تاب و نوسان بازار مرغ قصه دور و درازی است که تمامی ندارد اما در شرایط کرونایی بازار مرغ با شرایط متفاوتی رقم خورد.

*کرونا و غافلگیری تولیدکنندگان مرغ

در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا که تولیدکنندگان مرغ در تدارک تامین بازار شب عید بودند و به امید کسب روزی و دریافت سود پس از ماه‌ها ضرر و زیان برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دادند ولی شرایط کرونا تمام تولیدکنندگان را غافلگیر کرد.

 

باتوجه به اینکه قیمت مرغ را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند در چنین شرایطی قیمت مرغ به پایین‌ترین حد ممکن رسید و بیشتر تولیدات مرغداران روی دست‌شان ماند.

با تداوم بحث کرونا و همچنین بررسی وضعیت بازار تولیدکنندگان برنامه‌ریزی در زمینه جوجه‌ریزی را به‌گونه‌ای انجام دادند تا تولید روی دست‌شان نماند به همین دلیل حجم جوجه‌ریزی را پایین آوردند.

 

*پرواز قیمت مرغ

الان چهار ماه از بحث شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و طی این مدت قیمت می‌بینیم قیمت مرغ به پرواز درآمده است که لازم است در این زمینه تدبیری جدی در این زمینه صورت گیرد.

*کرونا باعث افت شدید قیمت مرغ و متضرر شدن تولیدکنندگان شد

عطائی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کرونا باعث افت شدید قیمت مرغ و متضرر شدن تولیدکنندگان شد.

وی افزود: در این زمینه تولیدکنندگان میزان جوجه‌ریزی را کاهش دادند که باتوجه به این مسائل و همچنین بحث تحریم و افزایش قیمت نهاده‌ها می‌توان گفت در زمینه افزایش قیمت مرغ بی‌تاثیر نبوده است.

 

*قیمت ۱۷هزار تومانی مرغ در بازار

معاون جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه قیمت مرغ طی روزهای گذشته در بازار به ۱۷هزار تومان رسید که البته برخی برندها با قیمت بیشتری در حال فروش است، تصریح کرد:  با وجود افزایش قیمت مرغ و همچنین بالا بودن قیمت نهاده‌ها اما سود چندانی برای مرغداران همراه ندارد.

 عطائی‌نژاد بیان کرد: با توجه به شرایط بازار و افزایش قیمت مرغ قیمت ۱۵هزار تومان از سوی ستاد تنظیم بازار برای گذر از این شرایط مصوب شده و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام نیز ورود پیدا کرده است که امیدواریم بتواند بازار مرغ را سر‌وسامان دهد.

 

به گزارش فارس، موضوع مهم این است با کاهش و افزایش قیمت مرغ همواره تولیدکنندگان هستند دست‌شان خالی است که لازم است در این زمینه فکری جدی اندیشیده شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.