پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرندگان در مسیر مهاجرت به طبیعت مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کوروس ربیعی رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در بازدید از تالاب‌های استان اظهار کرد: شاهد حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان هستیم که به تدریج سایر گونه‌های پرندگان نیز در تالاب‌ها، آبگیرها و آب‌بندان استان فرود خواهند آمد.

وی افزود: با نخستین بارش پاییزی و آبگیری محیط تغذیه‌ای در تالاب‌های استان شرایط مهاجرت گونه‌های بیشتر پرندگان فراهم می‌شود.

رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه به‌تدریج شاهد افزایش مهاجرت‌های پاییزی در طبیعت مازندران هستیم، افزود: این روزها نیز هم شاهد مهاجرت برخی پرندگان و همچنین شاهد جابه‌جایی پرندگان عبوری در طبیعت مازندران هستیم.

ربیعی تصریح کرد: طی پاییز شاهد مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان هستیم که تاکید ما به افراد این است شرایط امن برای پرندگان فراهم شود‌.

وی یادآور شد: طبق روال سال‌های گذشته گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی وارد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان خواهند شد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان مازندران با اشاره به ممنوع بودن شکار پرندگان، خاطرنشان کرد: صدور پروانه شکار نیز منتفی است و لازم است همه افراد برای حفاظت از پرندگان اهتمام کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.