پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت 370 میلیون تومان تسهیلات حوادث به طوفان‌زدگان محمودآباد

0

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محمودآباد گفت: 370 میلیون تومان وام حوادث به طوفان زدگان شهریورماه سال 96 در محمودآباد پرداخت شد.

«امید حق‌پناه» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که طرح هادی در دو روستای شهرستان در حال اجراست، اظهار کرد: در بحث عملکرد خود یاری دو پروژه طرح هادی در دو روستا با مشارکت دهیاری، شورا و بنیاد مسکن براساس طرح تفضیلی در حال اجراست.

وی افزود : «آهی محله» و «برنج ده» امسال از روستاهایی هستند که به کمک دهیاری ها و شوراها طرح هادی به صورت زیر سازی آسفالت و جدول بندی در آن در حال اجرا است.

حق‌پناه گفت: روستای «برنج ده» براساس سیاست استانداری به عنوان روستای پاک در سطح شهرستان محمودآباد انتخاب شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محمودآباد با بیان این‌که سهمیه بنیاد در بحث خوداشتغالی در سامانه رصد ثبت اشتغال به تعداد  35 نفر است، خاطرنشان کرد: سهم بنیاد مسکن در سامانه رصد در بخش خود اشتغالی 35 نفر است و میزان تحقق پذیری آن به تعداد 87 نفر یعنی بیش از سهم بنیاد محقق شد.

وی تصریح کرد : در بحث وام در بخش بهسازی، بازسازی مسکن روستایی متقاضیان دارای پروانه ساختمانی به مقدار 46 میلیارد و هشتصد میلیون ریال به تعداد 201 متقاضی به بانک های عامل معرفی شدند.

حق‌پناه گفت : در بحث تسهیلات حوادث دولت 417 میلیون تومان بابت طوفان شهریور ماه سال گذشته به بنیاد مسکن اعتبار تخصیص داده که تاکنون 370 میلیون تومان توسط بانک های عامل به متقاضیان خسارت دیده پرداخت شده است .

وی ادامه داد: عملکرد صدور سند روستایی برای تعهد سال جاری 950 فقره است که از این مقدار 500 فقره سند صادر و به دست متقاضیان رسید و مابقی صدور سند روستایی، تا پایان سال تحویل داده می شود .

حق‌پناه گفت: در بخش وام بهسازی و باز سازی مسکن روستایی، به مبلغ 18 میلیون تومان  به زمین های خالی و 20 میلیون تومان به ساختمان‌های قدیمی و فرسوده که توسط متقاضی تخریب شده و مجدداً نسبت به بازسازی اقدام ، پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و اداره بهزیستی در مورد اعطای وام به خانواده‌های دارای معلول خبر داد و گفت: به خانواده های دو معلول و بیشتر  18 میلیون تومان وام بلا عوض و 18 میلیون تومان وام با بهره پنج درصد پرداخت و خانواده های یک معلول 18 میلیون تومان وام و 8 میلیون تومان وام بلا عوض داده می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.